W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Ocena uszkodzeń powierzchni tocznej szyn kolejowych za pomocą zjawisk wibroakustycznych

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Inżynierii Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant

Promotor

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Inżynierii Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

Wariant tytułu

EN The assessment of the defects on rail running surface by the use vibroacoustic phenomena

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • wady powierzchni tocznej szyn kolejowych
  • wibroakustyka
EN
  • defects on the rails
  • vibroacoustic phenomena
Streszczenie

PL Celem pracy doktorskiej jest zbadanie możliwości oceny wybranych uszkodzeń (wad) powierzchni tocznej szyn kolejowych z wykorzystaniem zjawisk wibroakustycznych generowanych podczas przejazdu pociągu. W pracy przedstawiono charakterystykę najczęściej występujących uszkodzeń powierzchni tocznej szyn, omówiono ich diagnostykę oraz przedstawiono metody zapobiegania występowaniu omawianych uszkodzeń. Opracowano autorską metodykę badań, na podstawie której przeprowadzono badania terenowe drgań i hałasu na wybranych liniach kolejowych przy wybranych uszkodzeniach powierzchni tocznej szyn oraz toru referencyjnego podczas przejazdu pociągów. Przeprowadzono analizę cyfrową zarejestrowanych sygnałów drgań i hałasu, przeanalizowano wyniki badań. Uzyskane wyniki badań oraz analiz pozwoliły udowodnić postawioną tezę, że możliwa jest ocena wybranych rodzajów uszkodzeń powierzchni tocznych szyn kolejowych w oparciu o wybrane miary (estymaty) procesów wibroakustycznych.

EN In the doctoral dissertation to present a concept that the possibility of assessing selected damages of the rail running surface by the use vibroacoustic phenomena generated during the passage of the train. In the work presents the characteristics of the most frequent damage on the rail running surface, discusses their diagnostics carried by the main manager of the railway infrastructure in Poland and presents the methods of preventing the damage. Authors research methodology was developed, and on the basis conduct the research of vibrations and noise on selected railway lines were performed with selected damage on the rail running surface and on the reference track during train passage. The digital analysis of registered vibration and noise signals and the results were analysed. The results of research and analysis allowed to prove the thesis that it is possible to assessment selected types of damage on the rail rolling surface based on selected estimates of vibroacoustic processes.

Liczba stron

149

Dziedzina wg OECD

inżynieria lądowa

Dyscyplina wg KBN

transport

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 1950

Katalog on-line

to201890816

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Janusz Ćwiek

Miejsce

Katowice, Polska

Data

14.09.2018

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Jarosław Korzeb

Miejsce

Warszawa, Polska

Data

12.09.2018

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

09.10.2018

Jednostka nadająca tytuł

Rada Wydziału Inżynierii Transportu Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk technicznych w dyscyplinie: transport

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.