Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Dissertation

Download BibTeX

Title

Implementacja gier wideo jako rozszerzonego medium partycypacji społecznej w architekturze i urbanistyce

Authors

[ 1 ] Instytut Architektury i Ochrony Dziedzictwa, Wydział Architektury, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Promoter

[ 1 ] Instytut Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego, Wydział Architektury, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Supporting promoter

[ 1 ] Instytut Architektury i Ochrony Dziedzictwa, Wydział Architektury, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Reviewers

Title variant

EN Implementation of video games as an extended medium of public participation in architecture and urban planning

Language

polish

Keywords
PL
  • cyfrowa partycypacja społeczna
  • zrównoważone planowanie urbanistyczne
  • implementacja gier wideo
EN
  • digital civic engagement
  • sustainable urban planning
  • videogames implementation
Abstract

PL Niniejsza praca podejmuje się problematyki doboru gier wideo stosowanych w procesie partycypacji społecznej w architekturze i urbanistyce. Określona została geneza, definicja oraz charakterystyka poszczególnych składowych elementów omawianego zjawiska. Przedstawiono przykłady gier stosowanych w procesie partycypacji społecznej oraz wyszczególniono ich właściwości w zakresie genezy, gatunku, stylu graficznego i złożoności rozgrywki. W części badawczej przedstawiono studia przypadku udokumentowanych przykładów omawianych metod. Dokonano ich wielokryterialnej analizy a następnie podjęto się określenia korelacji między czynnikami przestrzennymi, demograficznymi i procesowymi a właściwościami gier zastosowanych w procesie w celu wyprowadzenia wskazań stanowiących podstawę dla wykonania zestawu rekomendacji stanowiącego instrument decyzyjny pozwalający na dobór właściwości gier dla konkretnych założeń procesowych. W podsumowaniu przedstawiona została synteza wyników badań w odniesieniu do postawionej tezy, obecnego stanu badań oraz klasycznych nurtów partycypacji społecznej w planowaniu przestrzennym.

EN The dissertation explores the issue of the selection of video games used in the process of public participation in architecture and urban planning. The genesis, definition and characteristics of the various components of the phenomenon in question are defined. Examples of games used in the process of public participation are presented, and their characteristics in terms of genesis, genre, graphic style and complexity of gameplay are analyzed. The research part presents case studies of documented examples of the methods discussed. Their multi-criteria analysis was carried out and then a correlation was undertaken between spatial, demographic and process factors and the properties of the games used in the process in order to derive indications that form the basis for making a set of recommendations that constitute a decision-making instrument for selecting game properties for specific process assumptions. In conclusion, a synthesis of the results of the research is presented in relation to the thesis, the current state of research and trends of public participation in urban planning.

Number of pages

202

Scientific discipline (Law 2.0)

architecture and urban planning

Signature of printed version

DrOIN 2397

On-line catalog

to2024015294

Full text of dissertation

Download file

Access level to full text

public

First review

Andreas Guskos

Place

Szczecin, Polska

Date

24.06.2024

Language

polish

Review text

Download file

Access level to review text

public

Second review

Michał Stangel

Place

Gliwice, Polska

Date

07.05.2024

Language

polish

Review text

Download file

Access level to review text

public

Third review

Rafał Szrajber

Date

17.06.2024

Language

polish

Review text

Download file

Access level to review text

public

Dissertation status

dissertation before defense

Place of defense

Poznań, Polska

Date of defense

26.11.2024

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.