Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Dissertation

Download BibTeX

Title

Ocena efektywności zastosowania dwustopniowego systemu spalania ubogich mieszanek gazowych w szybkoobrotowym silniku o ZI

Authors

[ 1 ] Instytut Napędów i Lotnictwa, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Promoter

[ 1 ] Instytut Napędów i Lotnictwa, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Supporting promoter

Reviewers

Title variant

EN Evaluation of the effectiveness of using a two-stage lean gas mixture combustion system in a high-speed SI engine

Language

polish

Keywords
PL
  • system spalania
  • zapłon iskrowo-strumieniowy
  • silniki gazowe
  • ubogie spalanie
EN
  • combustion system
  • turbulent jet ignition
  • gas engines
  • lean combustion
Abstract

PL Praca doktorska została zrealizowana w obszarze szybkoobrotowych silników spalinowych zasilanych gazem ziemnym. Celem pracy była ocena efektywności zastosowania dwustopniowego systemu spalania o zaproponowanej konstrukcji. Przyjęta autorska metodyka obejmowała badania eksperymentalne nad ustaleniem konstrukcji dwustopniowego systemu spalania oraz badania pozwalające ocenić zmianę wskaźników pracy jednocylindrowego silnika badawczego w wyniku zastosowania konwencjonalnego oraz dwustopniowego systemu spalania. Wykazano, że zastosowanie dwustopniowego systemu w sposób znaczny rozszerza zakres palności mieszanek ubogich oraz zwiększa szybkość spalania. Wraz z rozszerzeniem granic palności osiągnięto znaczne zmniejszenie emisji jednostkowej tlenków azotu oraz zwiększenie sprawności indykowanej. Określono zakresy pracy silnika, w których efektywność ulega polepszeniu oraz takie, w których uzyskano gorsze wskaźników ekologicznych i energetycznych względem konwencjonalnego systemu spalania.

EN Praca doktorska została zrealizowana w obszarze szybkoobrotowych silników spalinowych zasilanych gazem ziemnym. Celem pracy była ocena efektywności zastosowania dwustopniowego systemu spalania o zaproponowanej konstrukcji. Przyjęta autorska metodyka obejmowała badania eksperymentalne nad ustaleniem konstrukcji dwustopniowego systemu spalania oraz badania pozwalające ocenić zmianę wskaźników pracy jednocylindrowego silnika badawczego w wyniku zastosowania konwencjonalnego oraz dwustopniowego systemu spalania. Wykazano, że zastosowanie dwustopniowego systemu w sposób znaczny rozszerza zakres palności mieszanek ubogich oraz zwiększa szybkość spalania. Wraz z rozszerzeniem granic palności osiągnięto znaczne zmniejszenie emisji jednostkowej tlenków azotu oraz zwiększenie sprawności indykowanej. Określono zakresy pracy silnika, w których efektywność ulega polepszeniu oraz takie, w których uzyskano gorsze wskaźników ekologicznych i energetycznych względem konwencjonalnego systemu spalania.

Number of pages

130

Scientific discipline (Law 2.0)

civil engineering, geodesy and transport

Signature of printed version

DrOIN 2400

On-line catalog

to2025500807

Full text of dissertation

Download file

Access level to full text

public

First review

Marek Brzeżański

Place

Kraków, Polska

Date

16.11.2024

Language

polish

Review text

Download file

Access level to review text

public

Second review

Andrzej Teodorczyk

Place

Warszawa, Polska

Date

14.11.2024

Language

polish

Review text

Download file

Access level to review text

public

Dissertation status

dissertation

Place of defense

Poznań, Polska

Date of defense

09.12.2024

Unit granting title

Rada Dyscypliny Inżynieria Lądowa, Geodezja i Transport Politechniki Poznańskiej

Obtained title

doktor nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie: inżynieria lądowa, geodezja i transport

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.