W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Niejednorodność spalania gazów w wielocylindrowym silniku gazowym jako czynnik wpływający na zużycie paliwa i emisję związków toksycznych

Autorzy

Promotor

[ 1 ] Katedra Techniki Cieplnej, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

EN Inhomogeneity of combustion in multi cylinder gas engine as factor influencing in fuel consumption and emission pollutants

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • spalanie
  • silnik gazowy
  • zużycie gazu
EN
  • combustion
  • gas engine
  • gas consumption
Streszczenie

PL W pracy przedstawiono badania wpływu parametrów regulacyjnych silników gazowych typu GMVH–12 na emisję tlenków azotu, na zużycie gazu paliwowego oraz na równomierność pracy silnika. Silniki typu GMVH–12 stosowane są do napędu sprężarek gazu służących do dostarczania paliw gazowych dla różnych gałęzi przemysłu. Dostarczanie paliw gazowych związane jest z utrzymaniem ogromnej infrastruktury nie tylko do transportu tych paliw, ale również potrzebnej do ich pozyskania i przetwarzania. Szerokie zastosowanie gazowych silników spalinowych do napędu sprężarek gazu pociąga za sobą problem emisji do atmosfery toksycznych związków zawartych w spalinach. Jednym z czynników mającym bezpośredni wpływ na emisję związków toksycznych i zużycie gazu paliwowego jest zróżnicowane obciążenie silników. Celem pracy było przeanalizowanie i dobranie parametrów pracy silnika dwusuwowego typu GMVH–12 tak, aby obniżyć zużycie gazu paliwowego i zmniejszyć emisję związków toksycznych w spalinach, w szczególności tlenków azotu (NOx) oraz zmniejszyć nierównomierność pracy silnika.

EN IThe paper presents a study on the impact of regulatory parameters GMVH gas engine type 12 for nitrogen oxide emissions, fuel gas consumption and smoothness of the engine. Motors of this type are typically used to drive gas compressors used to supply fuel gas for the industry which is related to the maintenance of large infrastructure not only for the transport of these fuels, but also necessary for the acquisition and processing. Extensive use of gas engines to drive gas compressors involves the problem of atmospheric emissions of toxic compounds in the flue gas. One of the factors having a direct impact on toxic emissions and fuel gas consumption is variable load motors. Two–stroke engines, in relation to the modern four–stroke engines, have a simpler structure, high reliability and low operating power factor of the unit. The aim of this study was to analyze and combine a two–stroke engine operating parameters such GMVH–12 so as to reduce fuel gas consumption and reduce emissions of toxic compounds in the exhaust gas, in particular nitrogen oxides (NOx) and reduce the unevenness of the engine.

Liczba stron

134

Dziedzina wg OECD

nauki inżynieryjne i techniczne

Dyscyplina wg KBN

budowa i eksploatacja maszyn

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 1590

Katalog on-line

to201480575

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Andrzej Teodorczyk

Miejsce

Warszawa, Polska

Data

16.05.2014

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Ireneusz Pielecha

Miejsce

Poznań, Polska

Data

20.05.2014

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

25.06.2014

Jednostka nadająca tytuł

Rada Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk technicznych w dyscyplinie: budowa i eksploatacja maszyn, w specjalności: technika cieplna

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.