W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Badawcza analiza wtrysku paliwa w aspekcie właściwości ekologicznych silnika o zapłonie samoczynnym

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant

Promotor

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

EN Research Analysis of the Fuel Injection in the Aspect of Ecological Properties of the Self-Ignition Engine

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • silnik spalinowy
  • ciśnienie wtrysku
  • emisja
  • wtryskiwacz
  • metody optyczne
EN
  • combustion engine
  • injection pressure
  • emission
  • injector
  • optical methods
Streszczenie

PL Przedmiotem rozprawy jest analiza wtrysku paliwa w aspekcie właściwości ekologicznych silnika o zapłonie samoczynnym. Zagadnienie to postanowiono rozwiązać na drodze szczegółowej analizy rozpylenia oleju napędowego. Praca składa się z trzech zasadniczych części. Pierwsza to badania modelowe interakcji strugi paliwa na ściankę tłoka. Druga część badań to symulacyjna analiza rozpylenia w aspekcie kontaktu paliwa ze ścianką tłoka. Trzecia część badań dotyczyła określenia wpływu zmiany warunków rozpylenia paliwa na emisję składników toksycznych spalin w silniku o zapłonie samoczynnym. Przedstawione w pracy rezultaty badań potwierdziły możliwość skutecznej poprawy wskaźników emisyjnych i ukazują, że problem rozprzestrzeniania się paliwa w komorze spalania w różnych warunkach termodynamicznych, przy zmiennym usytuowaniu wtryskiwacza względem tłoka, a także wieloczęściowym wtrysku paliwa nie został jeszcze w pełni rozpoznany i opisany.

EN Analysis of the fuel injection is a subject of the dissertation in the aspect of ecological properties of the engine about the self-ignition. Were decided to solve this issue on means of a detailed analysis of spraying diesel. The work consists of three components. First these are model tests interaction of the stream of fuel to the wall of the piston. The second part of examinations is simulation analysis of spraying the piston in the aspect of the contact of fuel with the partition wall. The third part of tests concerned determining influence of the variation of the terms of spraying fuel on emission of elements of the toxic exhaust fumes in the engine about the self-ignition. Results of research presented at the work confirmed the possibility of the effective improvement in emission indicators and are showing, that problem of the proliferation of fuel in a combustion chamber in different thermodynamic conditions, at changeable situating the injector towards the piston, as well as the multipartite fuel injection wasn't still fully recognised and described.

Liczba stron

120

Dziedzina wg OECD

nauki inżynieryjne i techniczne

Dyscyplina wg KBN

budowa i eksploatacja maszyn

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 1582

Katalog on-line

to201480553

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Mirosław Wendeker

Miejsce

Lublin, Polska

Data

02.01.2014

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Ireneusz Pielecha

Miejsce

Poznań, Polska

Data

05.01.2014

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

27.01.2014

Jednostka nadająca tytuł

Rada Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk technicznych w dyscyplinie: budowa i eksploatacja maszyn, w specjalności: silniki spalinowe

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.