W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Analiza dostosowania wybranych elementów silnika samochodowego do zastosowania w ultralekkim statku powietrznym

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Inżynierii Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant

Promotor

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Inżynierii Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor pomocniczy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Inżynierii Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

Wariant tytułu

EN Analysis of adaptation of selected car engine elements for application in an ultra-light aircraft

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • ultralekki statek powietrzny
  • kolektor dolotowy
  • numeryczna mechanika płynów
  • masowe natężenie przepływu powietrza
EN
  • ultra-light aircraft
  • intake manifold
  • computational fluid dynamics
  • air flow meter
Streszczenie

PL Praca dotyczy analizy dostosowania samochodowego silnika spalinowego do zastosowania w ultralekkim statku powietrznym. W pierwszym rozdziale scharakteryzowano rynek przewozów pasażerskich w sektorze transportu lotniczego. W kolejnym rozdziale dokonano analizy przepisów prawnych dotyczących dopuszczenia do ruchu lotniczego ultralekkich statków powietrznych oraz opisano rynek dla tej grupy środków transportu. W rozdziale trzecim zaprezentowano porównanie silników spalinowych stosowanych obecnie w ultralekkich statkach powietrznych i pojazdach samochodowych. Na tym zakończono analizę literatury i następnie sformułowano cel i zakres pracy oraz przedstawiono tezę pracy (rozdział 4).W rozdziale piątym przedstawiono metodykę badawczą, w której zawarto opis programu badań własnych, wykorzystanej aparatury pomiarowej oraz stanowisk badawczych, a w szczególności opracowanego w ramach rozprawy autorskiego stanowiska do badań kolektorów dolotowych. Kolejny rozdział dotyczy opisu propozycji zmian konstrukcyjnych samochodowego silnika spalinowego i jego osprzętu, aby możliwe było jego zastosowanie w ultralekkich statkach powietrznych. W rozdziale 8 zaprezentowano wyniki badań. Prace zakończono wnioskami i kierunkami dalszych prac.

EN The PhD thesis concerns the analysis of the possibility of adaptating the car's internal combustion engine for use in ultra-light aircraft. The first chapter describes the passenger transport market in the air transport sector. The second chapter analyzes the law regulations regarding the airworthiness of ultra-light aircraft and describes the market for this group of aircraft. The literature analysis was completed and the purpose and scope of the work were formulated and the dissertation thesis was presented (chapter 4). The next part of the doctoral dissertation concerned the empirical proof of the thesis and the fulfillment of the primary and specific goals. The fifth chapter presents the adopted research methodology, which includes a description of the devised research program, the measuring equipment used, and the research stands, and in particular, the test bed for intake manifold investigations developed within the framework of the dissertation. The next chapter concerns the description of proposals for the structural changes of the car engine and its subcomponents so that it could be used in an ultra-light aircraft. Chapter 8 presents the results of empirical research. . The dissertation was ended with presented applications and directions for further work.

Liczba stron

121

Dziedzina wg OECD

nauki inżynieryjne i techniczne

Dyscyplina wg KBN

transport

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 1954

Katalog on-line

to201890822

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Ilona Jacyna-Gołda

Miejsce

Warszawa, Polska

Data

23.11.2018

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Andrzej Kaźmierczak

Miejsce

Wrocław, Polska

Data

27.11.2018

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

21.12.2018

Jednostka nadająca tytuł

Rada Wydziału Inżynierii Transportu Politechniki Poznańskej

Uzyskany tytuł

doktor nauk technicznych w dyscyplinie: transport

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.