Wpływ podatności główki szyny na rozkład przemieszczeń wzdłużnych przy hamowaniu pociągu
EN Efect of rail head receptance on longitudal displacement distribution under breaking forces
2017
artykuł naukowy
polski
- przemieszczenie wzdłużne szyny
- efekt „head on web”
- hamowanie pociągu
- longitudinal rail displacements
- effect „head on web”
- train braking
PL Praca dotyczy analizy przemieszczeń wzdłużnych główki i osi szyny przy występowaniu obciążeń, jakie pojawiają się przy hamowaniu pociągu. Analiza została przeprowadzona przy użyciu numerycznego, trójwymiarowego modelu szyny. Wyniki analizy zilustrowano przykładami obliczeniowymi. Dokonano także porównania rezultatów analizy numerycznej z wynikami, uzyskanymi przy użyciu modelu analitycznego.
EN The paper deals with the analysis of longitudinal displacements of the rail head and rail axis under the loads that occur at the braking of the train. The analysis was carried out using a numerical three-dimensional rail model. The results of the analysis are illustrated by computational examples. The results from numerical and analytical models are comparded.
107 - 114
CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)
publiczny
4
4