W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Projekt i realizacja wzmocnienia wiaduktu drogowego nad torem kolejowym

Autorzy

Wariant tytułu

EN Design and implementation of strengthening of a road viaduct over a railway track

Rok publikacji

2016

Opublikowano w

Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej

Rocznik: 2016 | Numer: nr 21

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • wiadukt drogowy
  • wiadukt żelbetowy
  • naprawa
  • wzmocnienie
  • badania
Streszczenie

PL W pracy opisano sposób i realizację napraw spękanych ścian podpór i żelbetowego przęsła wiaduktu drogowego oraz jego podparcie dla uzyskania większej nośności z klasy E do klasy C. Po wykonaniu napraw żelbetowych elementów obiektu i podparciu jego przęsła pięcioma ramami stalowymi zwiększono jego nośność z 15 na 30 ton, wykonano jego próbne obciążenie. Po pozytywnych wynikach próbnego obciążenia wiadukt eksploatowany jest obecnie na klasę C (całkowita masa pojedynczego pojazdu do 30 ton).

EN The paper presents method and implementation of repair of cracked walls and piers of reinforced concrete span of viaduct and its support for higher load capacity from E class to C class. After the repair of reinforced concrete elements and its supporting with five steel frames, load capacity was increased from 15 to 30 tons. Proof load tests were carried out. After the positive results of the tests viaduct is operated on a load class C (total weight of a single vehicle 30 ton).

Strony (od-do)

175 - 184

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

4

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.