W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

The factors disrupting the evolution of artificial intelligence in operational risk management in the Bangladeshi IT sector - a case study

Autorzy

[ 1 ] Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Instytut Logistyki, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ SzD ] doktorant ze Szkoły Doktorskiej | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Wariant tytułu

PL Czynniki zakłócające rozwój sztucznej inteligencji w zarządzaniu ryzykiem operacyjnym w sektorze IT w Bangladeszu - studium przypadku

Rok publikacji

2023

Opublikowano w

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Rocznik: 2023 | Numer: nr 87

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • operational risk management
  • artificial intelligence
  • machine learning
  • IT
  • Bangladesh
PL
  • zarządzanie ryzykiem operacyjnym
  • sztuczna inteligencja
  • ucze-nie maszynowe
  • IT
  • Bangladesz
Streszczenie

EN Despite the enormous potential and benefits of AI deployment or adoption, Bangladesh’s IT sector has yet to utilize AI for operational risk management (ORM). The main purpose of this research is to identify the primary barriers to AI deployment in operational risk management, as seen by professionals at the chosen company from the IT Sector in Bangladesh, and to interpret the findings under the TOE framework (Technology-Organization-Environment Framework). This study will provide a summary of the current state of artificial intelligence in operational risk management in Bangladeshi enterprises from the IT Sector, and identify the primary barriers to AI adoption in operational risk management in Bangladesh through an examination of Bangladeshi professionals' perceptions. The study's findings are determined using a quantitative approach. This article presents the findings of an online survey questionnaire conducted on IT professionals from a Bangladeshi IT organization. Results indicate that the internal culture and social components, transparency issues, insufficient financial investment, sufficient non-AI techniques, insufficient legal and ethical framework, bias, inaccuracy, feedback, and algorithm misuse are key challenges. Applying the TOE framework, the above have been classified into three categories of barriers: organizational, environmental, and technical.

PL Pomimo niebywałego potencjału i korzyści płynących z implementacji sztucznej inteligencji w sektorze IT, Bangladesz nie zastosował jeszcze tej technologii w zarządzaniu ryzykiem operacyjnym. Podstawowym celem zaprezentowanych w tekście badań było określenie podstawowych barier uniemożliwiających wprowadzenie technologii AI w obszarze zarządzania ryzykiem operacyjnym na podstawie rozpoznań dokonanych przez przedstawicieli wybranych firm reprezentujących sektor IT w Bangladeszu. Wyniki badań zostały skonsultowane w ramach TOE (Technology-Organization-Environment Framework). Badanie niniejsze stanowi podsumowanie dotychczasowego wymiaru zastosowania sztucznej inteligencji w zarządzaniu ryzykiem w bangladeskich przedsiębiorstwach z branży IT. Ponadto artykuł zawiera – opartą na badaniach ankietowych, przeprowadzonych wśród przedstawicieli sektora IT z Bangladeszu – identyfikację podstawowych barier uniemożliwiających zastosowania sztucznej inteligencji w działaniach mających na celu określenie ryzyka operacyjnego. Metodologią badania były badania ilościowe, które wykazały, iż na drodze do zastosowania sztucznej inteligencji w przestrzeni określania ryzyka operacyjnego w branży IT w Bangladeszu leży szereg problemów. Wśród nich należy wymienić: kulturę wewnętrzną zarządzania, czynniki społeczne, problemy związane z transparentnością, niewystarczające inwestycje finansowe. Ponadto wskazać należy na istnienie innych technik zarządzania, które nie wykorzystują sztucznej inteligencji. W Bangladeszu nie funkcjonują wystarczające ramy prawne i etyczne, a w przedsiębiorstwach często panuje stronniczość, niedokładność, a same algorytmy bywają używane w nieprawidłowy sposób. Wymienione kluczowe wyzwania mogą zostać przyporządkowane do trzech kategorii: barier organizacyjnych, środowiskowych oraz technicznych.

Strony (od-do)

9 - 31

DOI

10.21008/j.0239-9415.2023.087.01

URL

https://zeszyty.fem.put.poznan.pl/The-Factors-Disrupting-The-Evolution-of-Artificial-Intelligence-in-Operational-Risk,165973,0,1.html

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

70

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.