Koncepcja ograniczenia zużycia średnicy kół elektrycznego zespołu trakcyjnego poprzez zamianę wózków i zestawów kołowych
[ 1 ] Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Instytut Transportu, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ SzD ] doctoral school student | [ P ] employee
EN The concept of reducing the wear of the wheel diameter of the electric traction unit by replacing the bogies and wheel sets
PL Rozdział VI
2024
chapter in monograph
polish
- elektryczny zespół trakcyjny
- kolejowy zestaw kołowy
- zużycie kół
- migracja wózków kolejowych
PL Zestaw kołowy pojazdu szynowego jest podstawowym zespołem pojazdu szynowego narażonego na zużycie ścierne. Z punktu eksploatacyjnego, proces zużycia kół przebiega nierównomiernie, co dla przewoźnika wiąże się to z wyłączeniem pojazdu, raz w przypadku osiągnięcia maksymalnego zużycia tarcz oraz drugi raz w przypadku wystąpienia zużycia kół. W celu zmniejszenia zużycia kół zestawów kołowych w artykule zaproponowano dwie koncepcje. Pierw-sza koncepcja dotyczy migracji zestawów z największymi średnicami kół w miejsca na pojeździe o największym zużyciu kół. Natomiast druga koncepcja to obrót wózka wokół osi pionowej. Na wykresach końcowych zaprezentowano wyniki wartości średniej, maksymalnej i minimalnej średnicy kół po zastosowaniu danej koncepcji w odniesieniu do tradycyjnej metody obsługi zestawów kołowych.
91 - 100
20