Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Misc

Download BibTeX

Title

Uczelnie Przyszłości, czyli jak zmienia się podejście do kształcenia osób studiujących na uczelniach wyższych w Polsce

Authors

[ 1 ] Instytut Inżynierii Środowiska i Instalacji Budowlanych, Wydział Inżynierii Środowiska i Energetyki, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[2.10] Environmental engineering, mining and energy

Year of publication

2025

Document type

paper

Publication language

polish

Keywords
PL
  • Uczelnie przyszłości
  • Model Edukacji Spersonalizowanej (MES)
  • mentor naukowy
  • mentor biznesowy
  • Biznesowy Zespół Innowacyjnego Kształcenia (BZIK)
Abstract

PL Uczelnie Przyszłości to projekt realizowanym z Funduszy Europejskich w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS), będzie realizowany w latach 2024-2028. Projekt Uczelnie Przyszłości jest skierowany do studentów Politechniki Poznańskiej studiów 1 stopnia (studia inżynierskie, osoby studiujące z młodszych lat tj. 1 i 2 rok studiów) wszystkich kierunków polskojęzycznych w Politechnice Poznańskiej. Celem głównym projektu jest wdrożenie innowacyjnego sposobu uczenia się opartego o Model Edukacji Spersonalizowanej (MES) tj. autorskich projektów studentów i przetestowania możliwości jego powszechnego zastosowania w Politechnice Poznańskiej. Założeniem MES jest poprawa skuteczności systemu kształcenia wyższego pod kątem nabywania przez osoby studiujące kluczowych kompetencji w tym umiejętność w zakresie przedsiębiorczości oraz powiązanie kształcenia z rynkiem pracy poprzez zaangażowanie mentorów spoza uczelni oraz stworzenie Biznesowych Zespołów Innowacyjnego Kształcenia (BZIK). Kluczowym założeniem modelu edukacji spersonalizowanej (MES) w projekcie Uczelnie Przyszłości jest student, jako ekspert własnego rozwoju. Przejawem takiego podejścia w praktyce jest zindywidualizowane kształcenie, szansa na uczenie się przez działanie i doświadczenie, umożliwienie osiągania aplikacyjnych rezultatów projektów, rozwijanie kompetencji przyszłości, oddawanie współodpowiedzialności za wyniki uczenia i poczuciu sprawczości osób studiujących.

URL

https://woiib.org.pl/1532-budma-2025-dzien-przyszlego-inzyniera

Presented on

Dzień Przyszłego Inżyniera, 13.02.2025, Poznań, Polska

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.