W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Problems in the application of on-road fuel consumption measurement methods

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

PL Metody pomiaru zużycia paliwa w warunkach trakcyjnych

Rok publikacji

2015

Opublikowano w

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Rocznik: 2015 | Tom: vol. 67 | Numer: no. 2

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • fuel consumption measurement method
  • measuring devices
Streszczenie

EN The paper presents the problems of fuel consumption in internal combustion engines are analyzed on the economic and ecological levels which require developing modern fuel consumption monitors. The main property that such monitors must exhibit is the resistance to arduous operating conditions of combustion engines and no interference with the engine fuel supply and engine control systems. Additionally, such monitors should be met the requirements to ensure accurate assessment of the costs associated with the operation of the vehicle. Such requirements can be met provided that the determination of fuel consumption with sufficient accuracy. This applies to both total consumption expressed in l/km and instantaneous consumption expressed in g/s.

PL W artykule przedstawiono problem zużycia paliwa w silnikach spalinowych, rozpatrywany na płaszczyźnie ekonomiczno-ekologicznej. Wskazano na konieczność opracowania nowoczesnego monitora zużycia paliwa i przedstawiono jego charakterystykę. Głównym celem stawianym monitorom zużycia paliwa jest odporność na trudne warunki eksploatacji silników spalinowych przy jednoczesnym braku ingerencji w układ zasilania lub sterowania silnika. Dodatkowo układy takie powinny spełniać wymagania gwarantujące precyzyjną ocenę kosztów związanych z eksploatacją pojazdu. Wymaganie to może być spełnione pod warunkiem określenia zużycia paliwa z dostateczną dokładnością. Dotyczy to zarówno zużycia całkowitego, wyrażanego w litrach na kilometr, jak i zużycia chwilowego, wyrażanego w gramach na sekundę.

Strony (od-do)

61 - 70

DOI

10.21008/j.2449-920X.2015.67.2.06

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

6

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.