Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Comparison and analysis of modern combustion powertrain systems of rail vehicles

Authors

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Napędów, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[2.7] Civil engineering, geodesy and transport

Title variant

PL Porównanie i analiza współczesnych spalinowych układów napędowych pojazdów szynowych

Year of publication

2024

Published in

Combustion Engines

Journal year: 2024 | Journal number: no. 1 (196)

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • rail vehicles
  • combustion engines
  • powertrains
  • hybrid
  • energy storage
PL
  • hybrydowy
  • magazynowanie energii
  • pojazdy szynowe
  • silniki spalinowe
  • układy napędowe
Abstract

EN The article presents the currently used technologies and solutions for rail vehicle drive systems that can be used in the future. The most popular systems used in locomotives and multiple units are described. In addition, modern solutions such as bi-mode locomotives and hybrid vehicles are shown. The article also discusses the possibility of using ultracapacitors, batteries, or fuel cells in order to increase the efficiency of the powertrain of a rail vehicle. The selection of the appropriate solution depends on the intended use of the vehicle and the assumed traction characteristics and requires a thorough analysis including, among others, modeling of the drive system and its management.

PL W artykule przedstawiono obecnie stosowane technologie i rozwiązania układów napędowych pojazdów szynowych, które mogą znaleźć zastosowanie w przyszłości. Opisano najpopularniejsze układy stosowane w lokomotywach i zespołach trakcyjnych. Ponadto pokazane zostały nowoczesne rozwiązania, takie jak lokomotywy dwusystemowe i pojazdy hybrydowe. W artykule omówiono także możliwości wykorzystania ultrakondensatorów, akumulatorów czy ogniw paliwowych w celu zwiększenia sprawności układu napędowego pojazdu szynowego. Wybór odpowiedniego rozwiązania zależy od przeznaczenia pojazdu oraz założonych właściwości trakcyjnych i wymaga dokładnej analizy obejmującej m.in. modelowanie układu napędowego i zarządzanie nim.

Pages (from - to)

46 - 53

DOI

10.19206/CE-171385

URL

http://www.combustion-engines.eu/Comparison-and-analysis-of-modern-combustion-powertrain-systems-of-rail-vehicles,171385,0,2.html

License type

CC BY (attribution alone)

Open Access Mode

open journal

Open Access Text Version

final published version

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

100

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.