Metodyka analizy strategicznej przedsiębiorstwa na potrzeby integracji produktowo-usługowej
EN The methodology of strategic analysis of the company for the purposes of product and service integration
polski
- analiza strategiczna
- integracja produktowo-usługowa
- serwicyzacja
- sektor maszynowy
- strategic analysis
- product-service integration
- servitization
- machinery sector
PL Integracja produktowo-usługowa, rozumiana jako wszelkie usystematyzowane działania podejmowane przez przedsiębiorstwa produkcyjne mające na celu zwiększenie zakresu świadczonych usług, tworzących wartość dodaną, w dotychczasowej ofercie przedsiębiorstwa, zorientowanej na wyroby, wymaga przeprowadzenia ukierunkowanej analizy strategicznej. Głównym celem rozprawy jest opracowanie metodyki analizy strategicznej ukierunkowanej na proces podejmowania decyzji dotyczących integracji produktowo-usługowej. Prace badawcze obejmują studia literaturowe, badania ankietowe oraz indywidualne wywiady pogłębione. Efektem przeprowadzonych studiów literaturowych oraz badań własnych jest opracowana metodyka analizy strategicznej na potrzeby integracji produktowo-usługowej. Metodyka uwzględnia kluczowe czynniki determinujące przebieg procesu integracji produktowo-usługowej oraz rekomendacje metod i narzędzi pozwalających na pozyskanie informacji ułatwiających podejmowanie decyzji oraz projektowanie i wdrażanie strategii przedsiębiorstwa wytwórczego opartej na rozszerzaniu działalności usługowej.
EN Product and service integration, understood as any systematized activities undertaken by manufacturing companies aiming at increasing the range of services provided, creating added value, in the company's current product oriented offer, requires a focused and directed strategic analysis. The main goal of the dissertation is to develop a methodology for strategic analysis focused on the decision-making process regarding product and service integration. Research work includes literature studies, questionnaire surveys, and individual in-depth interviews. The result of the literature studies and own research is the methodology of strategic analysis for the purposes of product and service integration. The methodology takes into account the key factors determining the process of product and service integration as well as recommendations of methods and tools allowing to obtain information facilitating decision making as well as designing and implementing a manufacturing company strategy based on expanding service activities.
253
ekonomia i biznes
organizacja i zarządzanie
DrOIN 2000
publiczny
Jan Jeżak
Łódź, Polska
28.08.2019
polski
publiczny
Beata Poteralska
Radom, Polska
14.06.2019
polski
publiczny
rozprawa doktorska
Poznań, Polska
25.09.2019
Rada Wydziału Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej
doktor nauk społecznych w dyscyplinie: nauki o zarządzaniu i jakości