W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

A code reviewer assignment model incorporating the competence differences and participant preferences

Autorzy

Rok publikacji

2016

Opublikowano w

Foundations of Computing and Decision Sciences

Rocznik: 2016 | Tom: vol. 41 | Numer: no. 1

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • peer code review
  • reviewer assignment problem (RAP)
  • code review assignment model
  • preference matrix
  • subtour-size
Streszczenie

EN A good assignment of code reviewers can effectively utilize the intellectual resources, assure code quality and improve programmers’ skills in software development. However, little research on reviewer assignment of code review has been found. In this study, a code reviewer assignment model is created based on participants' preference to reviewing assignment. With a constraint of the smallest size of a review group, the model is optimized to maximize review outcomes and avoid the negative impact of "mutual admiration society". This study shows that the reviewer assignment strategies incorporating either the reviewers' preferences or the authors' preferences get much improvement than a random assignment. The strategy incorporating authors' preference makes higher improvement than that incorporating reviewers' preference. However, when the reviewers' and authors' preference matrixes are merged, the improvement becomes moderate. The study indicates that the majority of the participants have a strong wish to work with reviewers and authors having highest competence. If we want to satisfy the preference of both reviewers and authors at the same time, the overall improvement of learning outcomes may be not the best.

Strony (od-do)

77 - 91

DOI

10.1515/fcds-2016-0004

URL

https://www.sciendo.com/article/10.1515/fcds-2016-0004

Typ licencji

CC BY-NC-ND (uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne - bez utworów zależnych)

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

15

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.