W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

Pattern Recognition in Games Using Process Mining

Autorzy

[ 1 ] Instytut Informatyki, Wydział Informatyki i Telekomunikacji, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.3] Informatyka techniczna i telekomunikacja

Rok publikacji

2022

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej / referat

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • Process Mining
  • Machine Learning
  • Artificial Intelligence
  • Gaming
  • Pattern Discovery
Streszczenie

EN Nowadays, one of the most rapidly growing entertainment markets in the world is the video gaming industry. Modern games put immersion of gameplay into focus providing, appropriate gameplay balance to make the game challenging enough to be interesting and not too hard to make it fun. Therefore, developers spend a huge amount of resources and time to test games, analyze the feedback and improve game balance. Unfortunately, games are becoming more and more complex, which makes them harder to analyze by hand. To solve this issue developers are looking for an efficient and automatic method to find information about an unbalanced element of gameplay. Therefore in this article authors tackle the problem of discovering knowledge about video game balance based on pattern discovery (recognition) of players' behavior. First, the authors discuss how to gather appropriate data. Secondly, they propose a player behavior pattern discovery algorithm (Gameplay Miner, GP). Then, they show how the results of pattern recognition can be visualized and analyzed. As a result, overpowered and underpowered gameplay elements are identified. The paper ends with a performance test that shows how the size of the input data is related to the runtime and memory needed for the algorithm.

Data udostępnienia online

18.08.2022

Strony (od-do)

42 - 45

DOI

10.1109/ISEEIE55684.2022.00015

URL

https://ieeexplore.ieee.org/document/9853287

Książka

2022 International Symposium on Electrical, Electronics and Information Engineering ISEEIE 2022 : Proceedings

Zaprezentowany na

2022 International Symposium on Electrical, Electronics and Information Engineering ISEEIE 2022, 25-27.02.2022, Chiang Mai, Thailand

Punktacja Ministerstwa / rozdział

20

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.