Wpływ tętnień momentu wytwarzanego przez silnik synchroniczny o magnesach trwałych na dokładność pracy napędu bezpośredniego
[ 1 ] Instytut Automatyki i Inżynierii Informatycznej, Wydział Elektryczny, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik
2012
Rocznik: 2012 | Numer: z. 2 (222)
artykuł naukowy
polski
- tętnienia momentu
- silnik synchroniczny o magnesach trwałych
- napęd bezpośredni
- sterowanie
PL W pracy przeanalizowano wpływ składowych tętniących momentu elektromagnetycznego wytwarzanego przez silnik synchroniczny o magnesach trwałych na dokładność pracy napędu bezpośredniego. W pierwszej części zaproponowano praktyczną metodę identyfikacji tych składowych momentu silnika. Testy prowadzone są w zamkniętym układzie regulacji. W drugiej części przedstawiono metodę kompensacji, skutecznie zmniejszającą tętnienia prędkości obrotowej napędu. Kompensacja ta polega na zadawaniu dodatkowej składowej prądu w osi q silnika.
45 - 54