W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

ViZDoom Competitions: Playing Doom From Pixels

Autorzy

[ 1 ] Instytut Informatyki, Wydział Informatyki, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant

Rok publikacji

2019

Opublikowano w

IEEE Transactions on Games

Rocznik: 2019 | Tom: vol. 11 | Numer: no. 3

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • Deep reinforcement learning (RL)
  • first-person perspective games
  • first-person shooter (FPS)
  • neural networks
  • video games
  • visual-based RL
  • visual learning
Streszczenie

EN This paper presents the first two editions of Visual Doom AI Competition , held in 2016 and 2017. The challenge was to create bots that compete in a multi-player deathmatch in a first-person shooter (FPS) game, Doom. The bots had to make their decisions based solely on visual information, i.e., a raw screen buffer. To play well, the bots needed to understand their surroundings, navigate, explore, and handle the opponents at the same time. These aspects, together with the competitive multi-agent aspect of the game, make the competition a unique platform for evaluating the state of the art reinforcement learning algorithms. The paper discusses the rules, solutions, results, and statistics that give insight into the agents’ behaviors. Best- performing agents are described in more detail. The results of the competition lead to the conclusion that, although reinforcement learning can produce capable Doom bots, they still are not yet able to successfully compete against humans in this game. The paper also revisits the ViZDoom environment, which is a flexible, easy to use, and efficient 3D platform for research for vision-based reinforcement learning, based on a well-recognized first-person perspective game Doom.

Strony (od-do)

248 - 259

DOI

10.1109/TG.2018.2877047

URL

https://arxiv.org/pdf/1809.03470.pdf

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

70

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

70

Impact Factor

1,886

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.