W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Users’ processing of online marketplace listings for high and low involvement goods

Autorzy

[ 1 ] Instytut Informatyki, Wydział Informatyki i Telekomunikacji, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.3] Informatyka techniczna i telekomunikacja

Rok publikacji

2024

Opublikowano w

Electronic Commerce Research and Applications

Rocznik: 2024 | Tom: vol. 65

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • Online marketplace
  • High and low involvement goods
  • Eye tracking
Streszczenie

EN Purpose: To understand how users of online marketplaces process market signals in their decision making and whether this depends on if the good is of high or low involvement. Design/methodology/approach: The paper employs a mixed methods approach. Study 1 draws on an analysis of interviews with online marketplace users using hypothetical eBay purchases as stimuli, understanding how users conceptualize specific market signals and whether their importance varies depending on the type of purchase (high versus low involvement good). Study 2 tests hypotheses derived from signaling theory, using an eye tracking experiment. Findings: Price and photographs act as “fast and frugal” signals for inclusion in consideration sets for low involvement purchases, but consumers deem them insufficient for high involvement purchases where high-cost signals that help establish seller credibility are far more salient. Users pay relatively greater attention to costly market signals, which are beyond sellers’ direct control, for high involvement goods. Practical implications: The paper offers insights for sellers regarding the presentation of quality cues and strategies online marketplaces can employ to reduce information asymmetry. Originality/value: Drawing on and extending signaling theory, the paper introduces and confirms hypotheses for understanding users’ attention to market signals when making purchase decisions on online marketplaces. It identifies how the degree of involvement of a product affects the processing of market signals.

Data udostępnienia online

18.03.2024

Strony (od-do)

101382-1 - 101382-12

DOI

10.1016/j.elerap.2024.101382

URL

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1567422324000279?via%3Dihub

Uwagi

Article Number: 101382

Typ licencji

CC BY-NC-ND (uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne - bez utworów zależnych)

Tryb otwartego dostępu

czasopismo hybrydowe

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

przed opublikowaniem

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

100

Impact Factor

6 [Lista 2022]

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.