W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Shared leadership strategies for languages education. A case of project-based learning at CLC in Poznan University of Technology

Autorzy

[ 1 ] Centrum Języków i Komunikacji Politechniki Poznańskiej, Prorektor ds. współpracy międzynarodowej, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Rok publikacji

2024

Opublikowano w

Language Learning in Higher Education : Journal of the European Confederation of Language Centres in Higher Education (CercleS)

Rocznik: 2024 | Tom: vol. 14 | Numer: iss. 2

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • anthropological linguistics
  • digitilisation
  • project-based learning (PBL)
  • relevance
  • shared leadership
Streszczenie

EN It specifically explores the task characteristics of Cox et al.’s (2003) leadership model, which illustrates the functional relations between the procedural features of project work and its outcomes. The result of the analysis is that project work underlies the collective and highly integrative potential of the group of students, transforming them into a community of practice. The findings indicate that factors contributing to facilitating shared leadership are the interdependence of tasks between individuals driven by intrinsic motivation to act and the low complexity of tasks. The analysis also suggests that, although low complexity tasks may weaken shared leadership, they maximise relevance, thereby minimising cognitive effort. Consequently, this response strategy can help boost collaboration.

Data udostępnienia online

14.10.2024

Strony (od-do)

273 - 290

DOI

10.1515/cercles-2024-0012

URL

https://doi.org/10.1515/cercles-2024-0012

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

20

Impact Factor

0,7 [Lista 2023]

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.