W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

An Assignment-Based Approach to Efficient Real-Time City-Scale Taxi Dispatching

Autorzy

[ 1 ] Instytut Maszyn Roboczych i Pojazdów Samochodowych, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Rok publikacji

2016

Opublikowano w

IEEE Intelligent Systems

Rocznik: 2016 | Tom: vol. 31 | Numer: no. 1

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Streszczenie

EN This study proposes and evaluates an efficient real-time taxi dispatching strategy that solves the linear assignment problem to find a globally optimal taxi-to-request assignment at each decision epoch. The authors compare the assignment-based strategy with two popular rule-based strategies. They evaluate dispatching strategies in detail in the city of Berlin and the neighboring region of Brandenburg using the microscopic large-scale MATSim simulator. The assignment-based strategy produced better results for both drivers (less idle driving) and passengers (less waiting). However, computing the assignments for thousands of taxis in a huge road network turned out to be computationally demanding. Certain adaptations pertaining to the cost matrix calculation were necessary to increase the computational efficiency and assure real-time responsiveness.

Strony (od-do)

68 - 77

DOI

10.1109/MIS.2016.2

URL

https://ieeexplore.ieee.org/document/7389909

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

40

Impact Factor

2,374

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.