W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Algorytmizacja procesów dynamicznych w agregatach rolniczych w aspekcie bezpieczeństwa ruchu

Autorzy

Promotor

[ 1 ] Instytut Maszyn Roboczych i Pojazdów Samochodowych, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

[ 1 ] Instytut Maszyn Roboczych i Pojazdów Samochodowych, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

EN Algorithmization of dynamic processes in agricultural aggregates in aspect of movement safety

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • agregaty rolnicze
  • bezpieczeństwo ruchu
  • stateczność
EN
  • agricultural aggregates
  • movement safety
  • stability
Streszczenie

PL W pracy doktorskiej opisano w sposób kompleksowy problematykę badania zjawisk dynamicznych w ruchu agregatu rolniczego, poczynając od ich analizy poprzez badania eksperymentalne (poligonowe i stanowiskowe), po metody modelowania matematycznego i wykorzystania zaawansowanych metod teorii sterowania do analizy uzyskiwanych wyników. W wyniku prowadzonych prac sformułowano algorytm prowadzenia badań umożliwiających kształtowanie bezpieczeństwa ruchu pojazdów rolniczych, dzięki zapewnieniu odpowiedniej stabilności i kierowalności. Przedstawione wyniki realizacji celów pośrednich, w postaci zbudowanego systemu do badań eksperymentalnych stateczności ruchu oraz kierowalności agregatów rolniczych, zbudowane modele hybrydowe, jak i narzędzia do badań symulacyjnych stworzone dla potrzeb tej pracy, charakteryzują się znaczną utylitarnością i z powodzeniem mogą być stosowane w znacznie szerszym zakresie niż w niniejszej pracy.

EN The dissertation describes in a comprehensive way the problems of the study of dynamic phenomena in the movement of agricultural unit, starting from analysis through experimental studies (field and laboratory), the method of mathematical modeling and the use of advanced methods of control theory to the results analysis. The algorithm permitting shaping safety of agricultural vehicles, by providing adequate stability and steerability was formulated as a result of the conducted work. The presented results of intermediate objectives in the form of the system to experimental examination of the motion stability and steerability agricultural aggregates, built hybrid models and tools for simulation studies designed for the needs of the doctoral thesis, characterized itself by significant usability and can be successfully used in a much broader scope than in this work.

Liczba stron

154

Dziedzina wg OECD

inżynieria mechaniczna

Dyscyplina wg KBN

budowa i eksploatacja maszyn

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 1787

Katalog on-line

to201780868

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Bogusław Cieślikowski

Miejsce

Kraków, Polska

Data

18.05.2016

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Marian Jósko

Miejsce

Poznań, Polska

Data

12.05.2016

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

14.06.2016

Jednostka nadająca tytuł

Rada Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk technicznych w dyscyplinie: budowa i eksploatacja maszyn

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.