W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Opracowanie kryteriów doboru paliw do specyfiki napędów wykorzystywanych w komunikacji miejskim

Autorzy

Promotor

Recenzenci

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

EN Development of criteria of selection fuels for specific drives used in city transport

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • paliwa
  • transport miejski
EN
  • fuels
  • public transport
Streszczenie

PL Tematyka rozprawy dotyczy paliw zastępczych, które jako alternatywne dla paliw ropopochodnych mogłyby stanowić źródło napędu w autobusach miejskich. Celem pracy było opracowanie kryteriów doboru paliw do specyfiki napędów wykorzystywanych w komunikacji miejskiej. Weryfikację założonych tez zrealizowano w trzech etapach badań. W pierwszej kolejności przeprowadzono szereg badań związanych z wyznaczeniem właściwości fizykochemicznych paliw wybranych do analizy, które następnie przetestowano na stanowisku silnikowym według założonego programu. W trzecim etapie wykonano badania wizualizacyjne, zgodnie z założeniami i punktami pomiarowymi realizowanymi na stanowisku silnikowym. Dodatkowo, dla weryfikacji końcowej, wyznaczono parametry operacyjne i emisyjne dla trzech rodzajów paliw o wartościach krańcowych.

EN Subject dissertation relates to alternative fuels, which as an alternative to petroleum-based fuels could be a source of power in city buses. The aim of the study was to develop criteria for selection of fuel to the specific drives used in public transport. Verification of the adopted theses was realized in three stages of research. In the first step, a number of studies related to the determination of physical-chemical properties of fuels selected for analysis have been done; then were tested on the engine test stand according to the established schedule. In the third stage visualization tests in accordance with assumptions and measuring points implemented on the engine stand were performed. In addition, for final verification, operating and emission parameters for the three types of fuels of boundary values have been set.

Liczba stron

162

Dziedzina wg OECD

nauki inżynieryjne i techniczne

Dyscyplina wg KBN

transport

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 1592

Katalog on-line

to201480577

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Jerzy Merkisz

Miejsce

Poznań, Polska

Data

21.05.2014

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Lech J. Sitnik

Miejsce

Wrocław, Polska

Data

24.06.2014

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

07.07.2014

Jednostka nadająca tytuł

Rada Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk technicznych w dyscyplinie: transport, w specjalności: spalinowe środki transportu

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.