Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Dissertation

Download BibTeX

Title

Opracowanie kryteriów doboru paliw do specyfiki napędów wykorzystywanych w komunikacji miejskim

Authors

Promoter

Reviewers

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Title variant

EN Development of criteria of selection fuels for specific drives used in city transport

Language

polish

Keywords
PL
  • paliwa
  • transport miejski
EN
  • fuels
  • public transport
Abstract

PL Tematyka rozprawy dotyczy paliw zastępczych, które jako alternatywne dla paliw ropopochodnych mogłyby stanowić źródło napędu w autobusach miejskich. Celem pracy było opracowanie kryteriów doboru paliw do specyfiki napędów wykorzystywanych w komunikacji miejskiej. Weryfikację założonych tez zrealizowano w trzech etapach badań. W pierwszej kolejności przeprowadzono szereg badań związanych z wyznaczeniem właściwości fizykochemicznych paliw wybranych do analizy, które następnie przetestowano na stanowisku silnikowym według założonego programu. W trzecim etapie wykonano badania wizualizacyjne, zgodnie z założeniami i punktami pomiarowymi realizowanymi na stanowisku silnikowym. Dodatkowo, dla weryfikacji końcowej, wyznaczono parametry operacyjne i emisyjne dla trzech rodzajów paliw o wartościach krańcowych.

EN Subject dissertation relates to alternative fuels, which as an alternative to petroleum-based fuels could be a source of power in city buses. The aim of the study was to develop criteria for selection of fuel to the specific drives used in public transport. Verification of the adopted theses was realized in three stages of research. In the first step, a number of studies related to the determination of physical-chemical properties of fuels selected for analysis have been done; then were tested on the engine test stand according to the established schedule. In the third stage visualization tests in accordance with assumptions and measuring points implemented on the engine stand were performed. In addition, for final verification, operating and emission parameters for the three types of fuels of boundary values have been set.

Number of pages

162

OECD domain

engineering and technical sciences

KBN discipline

transport

Signature of printed version

DrOIN 1592

On-line catalog

to201480577

Full text of dissertation

Download file

Access level to full text

public

First review

Jerzy Merkisz

Place

Poznań, Polska

Date

21.05.2014

Language

polish

Review text

Download file

Access level to review text

public

Second review

Lech J. Sitnik

Place

Wrocław, Polska

Date

24.06.2014

Language

polish

Review text

Download file

Access level to review text

public

Dissertation status

dissertation

Place of defense

Poznań, Polska

Date of defense

07.07.2014

Unit granting title

Rada Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej

Obtained title

doktor nauk technicznych w dyscyplinie: transport, w specjalności: spalinowe środki transportu

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.