Wykonywanie kolejowych robót budowlanych a sprawne prowadzenie ruchu pociągów
[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik
[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik
[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik
EN Realisation of railway construction works with efficient rail traffic operations
polski
- kolejowe roboty budowlane
- utrudnienia ruchowe
- zamknięcia torowe
- railway construction works
- traffic disruptions
- track possessions
PL W pracy podjęto problematykę wpływu wykonywania kolejowych robót budowlanych na możliwości sprawnego prowadzenia ruchu pociągów. Zaproponowano 6-etapową autorską metodę analizy wpływu robót utrzymaniowych i modernizacyjnych na ruch pociągów. Opracowano modele optymalizacyjne wspomagające planowanie zamknięć torowych, a do analizy probabilistycznego procesu realizacji rozkładu jazdy wykorzystano techniki symulacyjne, uwzględniając opóźnienia pociągów i opóźnienia w realizacji robót budowlanych. Zaprezentowano zastosowanie autorskiej metody do rozwiązania praktycznych zagadnień inżynierskich, z uwzględnieniem m.in. wpływu na wielkość utrudnień ruchowych wybranej technologii robót wymiany nawierzchni kolejowej, a także porównano zamknięcia jedno- i dwutorowe. W pracy przedstawiono wyniki badań wykonanych również dla tzw. odcinków modelowych o zróżnicowanych parametrach ruchowo-eksploatacyjnych.
EN This doctoral thesis focuses on the impact of carrying out railway engineering works on the efficient rail traffic operations. A proposal of a six-stage, proprietary method of analysing the impact of maintenance and modernisation work on the train service is presented. Optimization models have been developed to support the track closures planning process and simulation techniques were used to analyse a probabilistic train traffic, taking into account the delays of trains and delays in the completion of the construction work. The application of the proprietary method to handle practical engineering tasks is presented, taking into account e.g. the impact of the selected technology of track superstructure replacement on the extent of train service disruption and comparing the effects of single-track and double-track closures. The results of research carried out for model sections with diverse operating and performance parameters have been also presented.
199
inżynieria lądowa
budownictwo
DrOIN 1985
publiczny
Włodzimierz Czyczuła
Kraków, Polska
12.09.2019
polski
publiczny
Maciej Kruszyna
Wrocław, Polska
02.08.2019
polski
publiczny
rozprawa doktorska
Poznań, Polska
08.11.2019
Rada Dyscypliny Inżynieria Lądowa i Transport Politechniki Poznańskiej
doktor nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie: inżynieria lądowa i transport