Model analizy strategicznej w zarządzaniu produktami z grupy Internet of Things
[ 1 ] Instytut Maszyn Roboczych i Pojazdów Samochodowych, Wydział Inżynierii Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik
EN Strategic Management of Internet of Things products in the context of organization development
polski
- Internet of Things
- zarządzanie strategiczne
- zarządzanie produktem
- analiza strategiczna
- internet rzeczy
- Internet of Things
- strategic management
- product management
- strategic analysis
PL Praca dotyczy identyfikacji podstawowych czynników, które wpływają na koniecz-ność zmiany podejścia do zarządzania produktem, zwłaszcza w kontekście globalnej informatyzacji. Głównym celem rozprawy było zaproponowanie modelu analizy stra-tegicznej produktów z grupy Internet of Things oraz metodyki jego stosowania. Na podstawie przeprowadzonych badań empirycznych zidentyfikowano najważniejsze obszary wykorzystywania produktów z grupy Internet of Things przez użytkowników, a także opisano możliwości rozwojowe tej grupy produktów, uwzględniając perspek-tywę producentów. Wyniki badań posłużyły do stworzenia kompleksowego modelu analizy strategicznej produktów z grupy Internet of Things wraz z charakterystyką każdego z etapów oraz rekomendacjami dotyczącymi wykorzystania poszczególnych narzędzi. Zaproponowana metoda dostosowana jest do charakterystyki produktów z grupy Internet of Things, przy uwzględnieniu zarówno ich cech fizycznych, jak i cyfrowych. Zaletą metody jest łatwość wykorzystania, co jest szczególnie ważne dla małych i średnich przedsiębiorstw.
EN The dissertation concerns the identification of basic factors that cause changes in the approach to product management, especially in the context of global computerization. Its primary objective was to propose a model for the strategic analysis of products in the category of the Internet of Things, as well as the methodology of applying this model in practice. Based on empirical research, the most important areas were identified in which products of the Internet of Things are utilised. Additionally, the development possibilities regarding this product group were described, while also taking into account the perspective of the producers of such products. The results of the research were used to create a comprehensive strategic analysis model for products in the category of the Internet of Things, along with the characteristics of each stage and recommendations regarding the use of individual tools. The proposed method is adapted to the characteristics of products of the Internet of Things, taking into account their physical as well as digital characteristics. The main advantage of this method is its ease of use, which is vital for small and medium businesses.
176
ekonomia i biznes
organizacja i zarządzanie
DrOIN 2039
publiczny
Marianna Jacyna
Warszawa, Polska
17.04.2019
polski
publiczny
Leszek Mindur
Warszawa, Polska
17.04.2019
polski
publiczny
rozprawa doktorska
Poznań, Polska
20.05.2019
Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej
doktor nauk społecznych w dyscyplinie: nauki o zarządzaniu i jakości