W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Modelowanie i analiza skutków zakłóceń w ruchu kolejowym

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Język

polski

Streszczenie

PL Praca dotyczy problematyki modelowania i analizy skutków czasowych i energetycznych zakłóceń w ruchu kolejowym. Głównym celem pracy jest opracowanie metod pozwalających na szacowanie skutków zakłóceń dla wybranych elementów kolejowego systemu transportowego oraz jego otoczenia. Aby osiągnąć cel pracy należało wykonać zadania szczegółowe, na które składały się: analiza stanu wiedzy w zakresie funkcjonowania i modelowania kolejowych systemów transportowych, oraz zakłóceń w ruchu kolejowym w oparciu o literaturę krajową i zagraniczną, opracowanie modelu zakłóceń w ruchu kolejowym, opracowanie metod oceny skutków zakłóceń w ruchu kolejowym. Realizację zadań szczegółowych zawierają poszczególne rozdziały pracy. Pracę podzielono na trzy główne części. Część pierwsza, na którą składają się dwa pierwsze rozdziały, zawiera wprowadzenie w tematykę pracy, ogólną charakterystykę kolejowych systemów transportowych i ich modelowania, opis ogólny kolejowych środków transportu oraz przegląd literatury w zakresie zakłóceń w ruchu kolejowym. W części tej wykazano przesłanki do podjęcia tematyki pracy. Część druga przedstawiona w rozdziale trzecim zawiera tezę pracy, cel i jej zakres oraz opis szczegółowy zadań do wykonania w trakcie realizacji. Część trzecia zawarta w kolejnych rozdziałach zawiera opracowane modele zakłóceń. Przedstawiono dodatkowo propozycję klasyfikacji zakłóceń w ruchu kolejowym. W dalszej części przedstawiono opracowane metody wspomagające analizę zakłóceń w ruchu kolejowym: metodę wyznaczania miary skutków zakłóceń w ruchu kolejowym, metodę szacowania skutków długotrwałych ograniczeń prędkości w oparciu o wyidealizowany rozkład jazdy oraz metoda szacowania skutków zakłóceń z uwzględnieniem niepewności informacji o zakłóceniach. Podrozdziały zawierające opis metod uzupełniono przykładami. W rozdziale końcowym zawarto podsumowanie pracy, wnioski końcowe z całości rozprawy oraz propozycje dalszych kierunków rozwijania tematyki w niej poruszonej. Każda z części pracy zakończona jest podsumowaniem, uwagami i spostrzeżeniami.

EN This dissertation concerns the issues of modeling and analysis the effects of disturbances rail traffic. The main purpose of the dissertation is drawing up the methods which estimate the effects of disturbances rail traffic for particular elements of railway transport systems and its surroundings. The detailed purposes are: analysis of knowledge state in operating and modeling railway transport systems and disturbances rail traffic based on national and foreign literature, drawing up the model of disturbances rail traffic, drawing up the methods of evaluating disturbances rail traffic. This dissertation is divided into three main parts. First part contains first and second chapter, and consists of introduction to the subject, general characteristics of railway transport systems and its modeling, general description of railway means of transport as well as literary review relating the disturbances rail traffic. The second part contains the purpose and the scope of research as well as specific description of tasks to be carrying out in this dissertation. The third part contains prepared models of disturbances. Additionally, the suggestion of classification disturbances rail traffic has been presented. In the following part has been presented prepared methods supporting the analysis of disturbances rail traffic: measuring the effects of disturbances rail traffic, estimating the effects of long-term speed limit based on the perfect timetable and estimating the effects of disturbances considering uncertain information about disturbances. Subsections containing descriptions of the methods have been supplemented by examples. The last chapter contains conclusions and propositions of further works.

Liczba stron

135

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 1079

Katalog on-line

to200851351

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

brak uprawnień do pobrania pliku

Poziom dostępu do pełnego tekstu

archiwum

Pierwsza recenzja

Marianna Jacyna

Miejsce

Warszawa, Polska

Data

27.08.2008

Język

polski

Tekst recenzji

brak uprawnień do pobrania pliku

Poziom dostępu do recenzji

archiwum

Druga recenzja

Franciszek Tomaszewski

Miejsce

Poznań, Polska

Data

28.08.2008

Język

polski

Tekst recenzji

brak uprawnień do pobrania pliku

Poziom dostępu do recenzji

archiwum

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

29.09.2008

Jednostka nadająca tytuł

Rada Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu Politechnika Poznańska

Uzyskany tytuł

doktor nauk technicznych w dyscyplinie: budowa i eksploatacja maszyn

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.