W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

Can reinforcement learning agents be e-teachers? Application of machine learning in education

Autorzy

[ 1 ] Instytut Informatyki, Wydział Informatyki i Telekomunikacji, Politechnika Poznańska | [ S ] student | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.3] Informatyka techniczna i telekomunikacja

Rok publikacji

2022

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej / referat

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • reinforcement learning
  • education
  • e-learning
Streszczenie

EN E-learning systems are ubiquitous across the whole world. These systems depend on teachers who manually assign tasks to be solved by students in order to optimally develop their skills. However, this is possible only when a teacher runs a course with a small number of students. In large groups teachers are not able to track learning needs of each student. Supporting human teachers with machine learning-based recommendations may allow providing fully personalized learning experience regardless of course size. This paper investigates the possibility of using reinforcement learning algorithms to provide such support. We prepared an environment simulating an e-learning platform. Then we performed an experiment, in which a reinforcement learning agent sets tasks to students to develop their skills. Our experiments show that machine learning algorithms are able to efficiently teach students to increase their level of skill proficiency.

Strony (od-do)

195 - 198

URL

https://wydawnictwo.umg.edu.pl/pp-rai2022/pdfs/ProceedingsPP-RAI2022.pdf

Książka

Proceedings of the 3rd Polish Conference on Artificial Intelligence PP-RAI'2022, April 25-27, 2022, Gdynia, Poland

Zaprezentowany na

3rd Polish Conference on Artificial Intelligence PP-RAI'2022, 25-27.04.2022, Gdynia, Polska

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

witryna wydawcy

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Punktacja Ministerstwa / rozdział

20

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.