W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Własciwości reologiczne asfaltów drogowych modyfikowanych dodatkiem asfaltów naturalnych z uwzględnieniem wpływu starzenia

Autorzy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor

[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

Wariant tytułu

EN Rheological properties of natural asphalts modified road bitumens considering influence of aging

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • lepiszcze asfaltowe
  • asfalt naturalny
  • właściwośći niskotemperaturowe
  • starzenie
  • modelowanie zjawisk reologicznych
EN
  • asphalt binder
  • natural asphalt
  • low temperature properties
  • aging
  • modelling of rheological phenomena
Streszczenie

PL W pracy przedstawiono wyniki badań asfaltów drogowych modyfikowanych dodatkiem asfaltów naturalnych różniących się znacząco pod względem zawartości naturalnego lepiszcza – Gilsonite i Trinidad Epuré. Modyfikacji poddano asfalty drogowe 35/50 i 50/70 stosując dodatek Gilsonite w ilości 3%, 5% i 7% lub Trinidad Epuré w ilości 15%, 25% i 35%. W celach porównawczych wykorzystano również asfalt drogowy 20/30. W celu określenia wpływu procesów starzenia wszystkie analizowane w pracy lepiszcza asfaltowe zostały poddane symulowanemu starzeniu krótko- i długookresowemu w warunkach laboratoryjnych z zastosowaniem metod RTFOT i PAV. Lepiszcza asfaltowe będące przedmiotem analiz w pracy zostały poddane badaniom złożonych właściwości reologicznych w reometrze dynamicznego ścinania DSR i ocenie właściwości niskotemperaturowych na podstawie wyników badań przeprowadzonych w reometrze zginanej belki BBR. Zaobserwowane zjawiska reologiczne charakterystyczne dla ciał lepkosprężystych, do których zalicza się lepiszcza asfaltowe zostały poddane modelowaniu matematycznemu z wykorzystaniem modeli reologicznych ośrodków liniowo lepkosprężystych.

EN Investigations of natural asphalt modified road bitumens were presented in the dissertation. The additives called Gilsonite and Trinidad Epuré have significantly different content of natural binder. 35/50 and 50/70 penetration grade bitumens were subjected to modification by addition of Gilsonite in amount of 3%, 5% and 7% or Trinidad Epuré in amount 15%, 25% and 35%. In addition, for comparative purposes 20/30 penetration grade bitumen was used in research program. To determine the effect of bitumen aging laboratory simulations of short- and long-term aging by RTFOT and PAV methods were conducted. All the asphalt binders analyzed in the dissertation were subjected to research of complex rheological properties using dynamic shear rheometer (DSR). Evaluation of low-temperature properties was done on the basis of results of investigations conducted in bending beam rheometer (BBR). Characteristic of rheological properties of bitumen (viscoelastic material) like creep, recovery and relaxation were subjected to mathematical modelling using linear viscoelastic rheological models.

Liczba stron

161

Dziedzina wg OECD

nauki inżynieryjne i techniczne

Dyscyplina wg KBN

budownictwo

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 1843

Katalog on-line

to20179049

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Marek Iwański

Miejsce

Kielce, Polska

Data

29.05.2017

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Paweł Mieczkowski

Miejsce

Szczecin, Polska

Data

20.05.2017

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

06.07.2017

Jednostka nadająca tytuł

Rada Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk technicznych w dyscyplinie: budownictwo, w specjalności: budownictwo drogowe

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.