W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Matching relation between consumer’s psychology and digital goods rankings

Autorzy

Rok publikacji

2015

Opublikowano w

Foundations of Computing and Decision Sciences

Rocznik: 2015 | Tom: vol. 40 | Numer: no. 2

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • ranking
  • digital goods
  • consumer psychology
Streszczenie

EN The development of digital goods has profoundly changed the economic relationship and trading methods. Among all the digital goods recommendation information, ranking information is of prominent significance. The rankings impact consumers positively as they make decisions on buying digital products. We serve rankings and consumer psychologies as the object of this study, and will offer references and suggestions for the customization of the mobile terminal. Combining factor and cluster analysis, we subdivide the rankings into three groups first based on consumers’ values and lifestyles: reputation ranking, consumption behavior ranking and purchase intention ranking. Then, we use a correspondence analysis method to conclude the matching relationship between different types of rankings and various consumption psychology groups.

Strony (od-do)

107 - 117

DOI

10.1515/fcds-2015-0007

URL

https://www.sciendo.com/article/10.1515/fcds-2015-0007

Typ licencji

CC BY-NC-ND (uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne - bez utworów zależnych)

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

15

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.