Miasto kreatywne - strategia przetrwania w dobie globalizacji
EN The creative city - the survival strategy in the time of globalization
2013
artykuł naukowy
polski
- miasto kreatywne
- strategia rozwoju przestrzennego
- globalizacja
PL Strategie oparte na idei „miasta kreatywnego" dla wielu miast, w tym miast polskich, stają się elementem strategii przetrwania w obliczu zmian powodowanych przekształceniami sfery gospodarczej i społecznej, wynikającymi z globalizacji. Powiązanie idei „miasta kreatywnego" z założeniami rozwoju zrównoważonego i konfrontacja z rzeczywistą strategią rozwoju przestrzeni miejskiej m.in. na przykładzie Łodzi stanowiły dla autorki punkt wyjścia do rozważań nad możliwością powszechnego zastosowania idei kreatywności jako antidotum na problemy współczesnych jednostek miejskich.
EN The strategies based on the idea of "the creative city" for rather many of the cities, also Polish towns, became an element of specific survival strategy in the time of profound changes in social and economic areas, caused by globalization. The connection between the ideas of "the creative city" and sustainable development and the confrontation with the real urban development strategy (examples include the case study for the city of Łódź) are the starting points for the author to consider the possibilities of the use of the creativity idea as an antidote for the problems of contemporary cities.
141 - 148
3