W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Wybrane zagadnienia analizy zużycia szyn kolejowych

Autorzy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

EN A selected problems analysis of rail wear

Rok publikacji

2013

Opublikowano w

Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej

Rocznik: 2013 | Numer: nr 15

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Streszczenie

PL W pracy przedstawiono wybrane zagadnienia zużycia szyn kolejowych powstające podczas eksploatacji. W szczególności przeanalizowano następujące postacie ich zużycia: - zużycie pionowe szyn (u), - zużycie boczne szyn (b), - zużycie pionowe i boczne szyn (u, b), - zużycie faliste szyn, - lokalne nierówności w szynie. Wskazano na możliwość powstawania w szynie wad np. typu head checking i squat. Ukazano wpływ zużycia pionowego i bocznego szyn na charakterystyki geometryczne szyny (wskaźnik wytrzymałości i moment bezwładności). W przypadku zużycia falistego podano graniczne wartości długości i głębokości nierówności zużycia falistego szyny na prędkość poruszających się pociągów. Przedstawiono wzory na dynamiczne siły eksploatacyjne uwzględniające różne postacie imperfekcji szyny/toru.

EN In the paper several selected problems of rail wear arising during their operating were shown. Particularly the following forms of their wears were analysed: - vertical rail wear (u), - side rail wear (b), - vertical and side rail wear (u, b), - rail corrugation, - local rail irregularity. Arising possibility of the damages in rail f. e. head checking and squat types were indicated. Influence of vertical and side wear rail on its geometrical characteristic (sectional modulus and moment of inertia) was shown. In the case of rail corrugation a critical value of length and depth of rail irregularity on velocity of moving train was given. The equations on dynamic operating forces taking into account a various forms of rail imperfection were presented.

Strony (od-do)

5 - 21

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

4

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.