W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Analiza pracy podkładu kolejowego INBK-7 na podłożu 2-parametrowym metodą elementów skończonych

Autorzy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

EN Work analysis of INBK-7 railway sleeper on two-parameter foundation by FEM

Rok publikacji

2013

Opublikowano w

Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej

Rocznik: 2013 | Numer: nr 15

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Streszczenie

PL Głównym zadaniem podkładów kolejowych jest przejęcie nacisków przekazywanych z szyn od kół taboru kolejowego i przekazanie ich na podsypkę. W analizie pracy podkładów kolejowych uwzględnia się przede wszystkim następujące podstawowe parametry: - zmienna na długości sztywność podkładu, - kontakt pomiędzy podsypką a podkładem (np. tarcie), - podłoże jedno- lub dwu-parametrowe podłoża podkładów, - zmienna wartość współczynników podłoża, - nacisk przekazywany z szyny na podkład, zmienny podczas eksploatacji toru kolejowego, - charakter przekazywanego nacisku z szyny na podkład (np. skupiony lub ciągły). W pracy podjęto zagadnienie pracy podkładu kolejowego o zmiennej sztywności po jego długości. Podkład traktowany jest jako belka BE (Bernoulli-Euler beam) spoczywająca na podłożu dwuparametrowym. Obliczenia przeprowadzono metodą elementów skończonych (podkład podzielono na 80 elementów), korzystając z macierzy sztywności analizowanego elementu. Przeanalizowano wpływ wybranych parametrów podłoża i toru na pracę podkładu kolejowego. Analiza obejmuje wielkości statyczne, w szczególności wartości ugięcia i momentów zginających.

EN The main job of a railway sleeper is to sustain rail forces from wheels of rolling stock and transfer them to the ballast bed. During the analysis of railway sleeper work the following basic parameters are considered: - variable sleeper stiffness per length, - contact between foundation and sleeper (arising friction), - one- and two-parameter foundation, - variable values of foundation coefficients, - variable force transferred from rail to sleeper during railway track operation, - form of transferred pressure from rail to sleeper (f.e. concentrated or continuous). - nonsymmetrical load transferred from rail to sleeper. In paper a work problem of railway sleeper at variable stiffness per its length is considered. Sleeper is treated as Bernoulli-Euler’s beam (BE beam) lain at two-parameter foundation. Calculations were carried out by FEM (sleeper was divided on 80 elements), making use from stiffness matrix of element. Influence of selected parameters of foundation and railway track on sleeper work were analysed. Analysis includes a static quantities, particularly values of railway sleeper deflection and bending moment.

Strony (od-do)

23 - 47

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

4

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.