W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Rail vehicle dynamic simulation research of the modular vehicle for the combined rail-road traffic

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

PL Analiza symulacyjna dynamiki modułowego pojazdu do kolejowo-drogowego transportu kombinowanego

Rok publikacji

2014

Opublikowano w

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Rocznik: 2014 | Tom: vol. 66 | Numer: no. 3

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • dynamic tests
  • driving stability
  • combined transport
  • simulation
Streszczenie

EN This paper presents the results of simulation studies of dynamic ''Modular system combined transport'' developed in IPS TABOR, used for the transport of semi-trailers. Due to the specific design of combined transport platforms is necessary to couple two of such vehicles. Otherwise it would not be possible to configure a train consisting of wagons, because of the survey was conducted just for this composition. Learn how to conduct and results of studies relating to the stability of motion, the test line (operational) covering driving safety and ride quality of track loading gear. During the study of linear series of journeys made in a straight line and curve taking into account the actual measured track irregularities. Tests were carried out on the basis of the requirements of PN-EN 14363 [3] and UIC Code 530-2 [1].

PL Artykuł zawiera opis wyników badań symulacyjnych dynamiki pojazdu do kombinowanego transportu kolejowo-drogowego, prowadzonych zgodnie z normą PN-EN 14363. Analizowany pojazd skonstruowano w Instytucie Pojazdów Szynowych „TABOR” w Poznaniu. Składa się on z platformy kolejowej, wyposażonej w trzy wózki, na której można przewozić naczepę ciągnika siodłowego. Badano sumulacyjnie stabilność ruchu pojazdu oraz bezpieczeństwo jazdy, obciążenie toru i spokojność biegu. Badania liniowe prowadzono na prostym odcinku toru i w łuku o dużym, małym i bardzo małym promieniu, z uwzględnieniem rzeczywistych nierówności toru. Badania symulacyjne wykazały, że analizowany pojazd w pełni spełnia aktualne wymagania europejskie co do właściwości biegowych.

Strony (od-do)

17 - 25

DOI

10.21008/j.2449-920X.2014.66.3.02

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

6

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.