W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

A Novel Blockwise PAPR Minimization Algorithm for Connected Vehicles

Autorzy

[ 1 ] Katedra Radiokomunikacji, Wydział Elektroniki i Telekomunikacji, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Rok publikacji

2014

Typ rozdziału

referat

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • Peak-to-Average Power Ratio
  • 802.11p transmission
  • maximum length code
  • FFT
Streszczenie

EN In this paper we present a novel algorithm which minimizes peak-to-average power ratio (PAPR) of the orthogonal frequency division multiplexing (OFDM) signal used in IEEE 802.11p like transmission. The proposed algorithm is an extension of the widely known selected mapping (SLM) algorithm. Its novelty relies on performing PAPR minimization jointly in blocks of a few OFDM symbols and transmitting on side information usually required by the SML algorithm on pilot positions. Simulation results prove the usefulness of the proposed algorithm.

Strony (od-do)

877 - 881

DOI

10.1109/ICCVE.2014.7297681

URL

https://ieeexplore.ieee.org/document/7297681

Książka

3rd Intenational Conference on Connected Vehicles and Expo - ICCVE 2014, Wiedeń, 3-7 listopada, 2014

Zaprezentowany na

3rd Intenational Conference on Connected Vehicles and Expo - ICCVE 2014, 3-7.11.2014, Wien, Austria

Publikacja indeksowana w

WoS (15)

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.