W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

Interactive multiobjective optimization from a learning perspective

Autorzy

[ 1 ] Instytut Informatyki (II), Wydział Informatyki i Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Rok publikacji

2008

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej

Język publikacji

angielski

Streszczenie

EN Learning is inherently connected with Interactive Multiobjective Optimization (IMO), therefore, a systematic analysis of IMO from the learning perspective is worthwhile. After an introduction to the nature and the interest of learning within IMO, we consider two complementary aspects of learning: individual learning, i.e., what the decision maker can learn, and model or machine learning, i.e., what the formal model can learn in the course of an IMO procedure. Finally, we discuss how one might investigate learning experimentally, in order to understand how to better support decision makers. Experiments involving a human decision maker or a virtual decision maker are considered.

Strony (od-do)

405 - 433

DOI

10.1007/978-3-540-88908-3_15

URL

https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-540-88908-3_15

Książka

Multiobjective optimization : interactive and evolutionary approaches

Zaprezentowany na

Dagstuhl Seminar on Practical Approaches to Multi-Objective Optimization, 10-15.12.2006, Dagstuhl Castle, Germany

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.