W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

Mining direct marketing data by ensembles of weak learners and rough set methods

Autorzy

[ 1 ] Instytut Informatyki, Wydział Informatyki, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Instytut Informatyki (II), Wydział Informatyki i Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Rok publikacji

2006

Typ rozdziału

referat

Język publikacji

angielski

Streszczenie

EN This paper describes problem of prediction that is based on direct marketing data coming from Nationwide Products and Services Questionnaire (NPSQ) prepared by Polish division of Acxiom Corporation. The problem that we analyze is stated as prediction of accessibility to Internet. Unit of the analysis corresponds to a group of individuals in certain age category living in a certain building located in Poland. We used several machine learning methods to build our prediction models. Particularly, we applied ensembles of weak learners and ModLEM algorithm that is based on rough set approach. Comparison of results generated by these methods is included in the paper. We also report some of problems that we encountered during the analysis.

Strony (od-do)

218 - 227

DOI

10.1007/11823728_21

URL

https://link.springer.com/chapter/10.1007/11823728_21

Książka

Data Warehousing and Knowledge Discovery : 8th International Conference, DaWaK 2006, Krakow, Poland, September 4-8, 2006 : Proceedings

Zaprezentowany na

8th International Conference on Data Warehousing and Knowledge Discovery DaWaK 2006, 4-8.09.2006, Kraków, Polska

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.