Przełączalny silnik reluktancyjny o zmienionej geometrii stojana
EN Switched reluctance motor with changed stator geometry
2018
artykuł naukowy
polski
- przełączalny silnik reluktancyjny
- napęd elektryczny
- pojazd elektryczny
- metoda elementów skończonych (MES)
PL W pracy przedstawiono propozycję zastosowania silnika SRM o zmodyfikowanej geometrii stojana do napędu pojazdów elektrycznych, a w szczególności do roweru elektrycznego. W artykule zostały zaprezentowane wyniki obliczeń pola elektromagnetycznego dwóch konstrukcji silnika reluktancyjnego. Wstępną analizę badanych konstrukcji przeprowadzono za pomocą dwuwymiarowych modeli numerycznych (2D), wykorzystując metodę elementów skończonych (MES).
EN This paper presents the stator structure design of SRM to use in electric vehicles in particular for an electric bicycle. The article presents the results of electromagnetic calculations of two reluctance motor designs. Initial analysis of the studied structures was carried out using two-dimensional numerical models (2D) solved using the finite element method (FEM).
199 - 208
publiczny
9
9