W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Symulacja napędu o zmiennej konfiguracji uzwojeń z trójpasmowym przełączalnym silnikiem reluktancyjnym

Autorzy

Wariant tytułu

EN Simulation of a drive system with variable configuration of a windings of three-phase switched reluctance motor

Rok publikacji

2019

Opublikowano w

Poznan University of Technology Academic Journals. Electrical Engineering

Rocznik: 2019 | Numer: Issue 99

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • przełączalny silnik reluktancyjny
  • układ zasilania
  • symulacja
Streszczenie

PL W artykule zaprezentowano wyniki badań symulacyjnych napędu z trójpasmowym przełączalnym silnikiem reluktancyjnym, zasilanym ze zmodyfikowanego układu zasilania. Opracowany układ zasilania umożliwia zmianę konfiguracji połączeń uzwojeń biegunowych lub pasm silnika SRM z szeregowej na równoległą w trakcie pracy napędu bez przerywania obwodu przepływu prądu [2]. Do przeprowadzenia badań opracowano program symulacyjny dla napędu z trójpasmowym silnikiem SRM zasilanym z badanego układu zasilania. Dotychczas przeprowadzono tylko podstawowe badania tego typu napędu z wysokoobrotowym silnikiem dwupasmowym. Badania mają na celu wstępną ocenę przydatności tego rozwiązania do stosowania w energooszczędnych napędach pojazdów elektrycznych i ewentualnej możliwości redukcji liczby przełożeń mechanicznych. Badania przeprowadzono w środowisku Matlab z wykorzystaniem pakietu Matlab/ Simulink dla modelu napędu z silnikiem małej mocy.

EN The paper presents the results of simulation studies of the drive with a three-band switched reluctance motor, powered from a modified power supply system. The developed power supply system enables to change the configuration of connections of windings or SRM motor bands from serial to parallel during operation of the drive without interrupting the current flow circuit. A simulation program for the drive with a SRM motor supplied from the tested power supply system was developed. The aim of the research is preliminary assessment of the suitability of this solution for use in energyefficient drives of electric vehicles. The tests were carried out in the Matlab Simulink program for the drive model with a low power motor.

Strony (od-do)

109 - 118

DOI

10.21008/j.1897-0737.2019.99.0010

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

5

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

5

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.