W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Organic food expansion into the Asian market – perspective of Polish distributors

Autorzy

Wariant tytułu

PL Ekspansja ekologicznej żywności na rynki Azji – perspektywa polskich dystrybutorów

Rok publikacji

2018

Opublikowano w

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Rocznik: 2018 | Numer: nr 77

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • organic sector
  • expansion into Asia
  • cooperation
  • Asian market
  • organic distribution
PL
  • sektor ekologicznej żywności
  • ekspansja na rynki azjatyckie
  • kooperacja
  • rynek azjatycki
  • dystrybucja żywności ekologicznej
Streszczenie

EN The aim of this article is to identify the conditions of the expansion into the organic sector of the Asian market. The subjects of the study are companies from the organic food distribution sector operating in Poland. The following scientific methods were used: computer-assisted telephone interview, individual in-depth interview and literature analysis. Moreover, a case study analysis from the mature, Italian organic market is presented which was based on an interview conducted with organic professionals from Bioagricoop in 2017. In the research, the following areas are taken into consideration: the organic market situa-tion in different countries in Asia, motives and barriers to the expansion into Asian markets, problems with certification on a few Asian organic markets and recommendations for the European distributors who want to export to Asia. The author hopes that the findings will be useful to managers in the rapidly developing and highly competitive organic business.

PL Celem artykułu jest określenie uwarunkowań ekspansji żywności ekologicznej na wybrane rynki azjatyckie. Wnioski opracowano na podstawie wyników badania empirycznego, przeprowadzonego na dystrybutorach w formie wywiadów CATI. Ponadto na bazie wywiadu pogłębionego (z Bioagricoop) przedstawiono uwarunkowania wybranych rynków azjatyckich. W artykule zaprezentowano rekomendacje dla dystrybutorów, którzy chcieliby eksportować swoje produkty na rynki azjatyckie. Autorka pokłada nadzieję, że artykuł okaże się pomocny dla podmiotów gospodarczych działających w prężnie rozwijającym się sektorze żywności ekologicznej.

Strony (od-do)

219 - 229

DOI

10.21008/j.0239-9415.2018.077.14

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

10

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

10

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.