W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

Comparison of CRM systems dedicated to SMEs in terms of the omnichannel concept

Autorzy

[ 1 ] Instytut Logistyki, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2020

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • omnichannel
  • customer relationship management (CRM) systems
  • small and medium enterprises (SMEs)
  • Grey incidence analysis (GIA)
  • Grey system theory (GST)
Streszczenie

EN The new form of multi-channel sales—omnichannel—entails the need for companies to adapt to provide the best possible customer experience. Dedicated CRM systems are solutions that enterprises use to manage customer relationships. They should evolve from classic solutions, currently existing, towards customer relationship management systems that meet the requirements of omnichannel—i.e. Omnichannel Customer Relationship Management (OCRM) systems. Due to the large number of solutions, only CRM systems dedicated to small and medium enterprises (SME) is studied in this chapter. This chapter aims to develop best possible configuration of CRM system dedicated to omnichannel and, in the next step, to compare existing CRM systems for SME with the best possible one. State-of-the art solutions in modern forms of distribution suggest that there is a research gap in ranking of key factors for CRM systems that use the omnichannel approach. The originality of this article is based on: undertaking a very niche topic—SME-dedicated CRM systems enabling the implementation of the omnichannel concept; a pioneering solution to the problem based on an innovative research tool—the Grey Incidence Analysis (GIA) method from the Grey System Theory (GST) family.

Data udostępnienia online

13.12.2020

Strony (od-do)

113 - 130

DOI

10.1007/978-3-030-61947-3_8

URL

https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-61947-3_8

Książka

Smart and sustainable supply chain and logistics - trends, challenges, methods and best practices. Volume 1

Punktacja Ministerstwa / rozdział

20

Punktacja Ministerstwa / rozdział (nauki humanistyczne, społeczne i teologiczne)

20

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.