W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Analiza przyczyn zniszczenia ciosów podłożyskowych w ciągłym wieloprzęsłowym wiadukcie z betonu sprężonego

Autorzy

Wariant tytułu

EN Causes analysis of bearing pedestals deterioration in continuous multispan prestressed concrete viaduct

Rok publikacji

2013

Opublikowano w

Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej

Rocznik: 2013 | Numer: nr 16

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Streszczenie

EN During construction of 7-span overpass as a part of an expressway the pedestals supporting fixed type 3,0 MN pot bearings have been seriously deteriorated. The adopted construction technology was based on erection of prestressed structure span by span using stationary scaffolding. When the last span concreting and prestressing was finished the air temperature dropped suddenly more than 18°C below zero. As the fixed bearings were anchored to the first support on abutment they have been subjected extremely high horizontal load induced by tendency to shortening of whole bridge structure. Detailed examination of this case and numerical verification showed that this induced horizontal force has overcome about 18 times the force on which the fixed bearings were designed. Not allowance for longitudinal movements on all supports during erection of bridge structure was the fundamental fault at this case. Bridge bearings should be always linked with the superstructure when its deck is finished.

Strony (od-do)

155 - 169

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

4

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.