W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Remont mostu drogowego czteropasmowego w Berlinie nad kanałem wodnym z betonu sprężonego poprzez wymianę zewnętrznych cięgien stalowych na prefabrykowane kable sprężające

Autorzy

Wariant tytułu

EN Post tensioning using external prefabricated tendons, on the example of four-line road bridge (Sieversbrücke) in Berlin/Germany

Rok publikacji

2015

Opublikowano w

Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej

Rocznik: 2015 | Numer: nr 19

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • beton sprężony
  • most drogowy
  • prefabrykowane kable sprężające
Streszczenie

PL Most (Sieversbrücke) znajduje się nad kanałem wodnym (Teltowkanal) w południowo-zachodniej części Berlina. Zbudowany został w latach 1954-55 w ramach specjalnego projektu Firmy Dyckerhoff & Widmann. Konstrukcja mostu to rama dwuprzegubowa z betonu sprężonego z rozdzielonymi podporami połączonymi poprzez cięgna z fundamentem. Planowana nośność mostu to 60 ton plus linia tramwajowa. Most składa się z 2 równoległych konstrukcji. Rozpiętość to 77,50 m, kąt skrzyżowania 79,9 gon, 4 pasy ruchu po 3,5 m, chodnik i droga rowerowa 5,0 m, pas środkowy 2,0 m, szerokość całkowita to 28,24 m. Krótko po zakończeniu budowy nastąpiły pierwsze pęknięcia w głównych sekcjach mostu. W roku 1956 i w latach 1966-67 zostały zainstalowane dodatkowe zewnętrzne cięgna i został wstrzymany ruch tramwajowy. W latach 1980-81 ograniczono nośność mostu. W kolejnych latach dochodziło do dalszych uszkodzeń, które zmusiły do decyzji o kapitalnym remoncie obiektu. Zakres remontu to przywrócenie nośności 60 ton, demontaż starych (026 i 32 St 80/105) i instalacja nowych cięgien zewnętrznych (SUSPA EX-54), naprawa płyty mostu wraz z gzymsami i balustradami, położenie nowej warstwy uszczelniającej i nawierzchni. Dodatkowo naprawy betonu i dylatacji, odnowienie tras medialnych przebiegających pod mostem oraz odwodnienie mostu. Obecnie dobiega końca pierwszy etap budowy (oddanie 2 pasów ruchu).

EN The four-line road bridge (Sieversbrücke) is located above the waterway (Teltowkanal), in the south-west of Berlin / Germany. It was built in the years 1954-1955. The construction of the bridge is a prestressed concrete. The range of 77.50 m, the crossing angle of 79.9 gon, 4 lanes of 3.5 m, footpath and cycle path 5.0 meters, the middle lane 2.0m, total width is 28.24 m. The bridge daily pass 25,000 cars. In last 20 years, there have to further damage that forced the decision to overhaul the bridge. The scope of the renovation of the bridge is to restore capacity of 60 tons, dismantling the old and the installation of new external tendons repair the bridge plate, placing a new seal layer and the surface. In addition, concrete repair and drainage bridge. Now coming to the end of the first phase of construction.

Strony (od-do)

177 - 190

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

4

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.