Strategia wyboru niszy rynkowej przez kluczowe przedsiębiorstwa budowlane w teorii zrównoważonego rozwoju
EN The strategy of market niche choosing by key construction companies within the framework of sustainable development
2012
artykuł naukowy
polski
- nisza rynkowa
- kluczowe przedsiębiorstwo budowlane
- uwarunkowanie
PL Celem artykułu jest przedstawienie przez kluczowe przedsiębiorstwa budowlane koncepcji wyboru niszy rynkowej w teorii rozwoju zrównoważonego. Nisze rynkowe podzielono na cztery kategorie. Najatrakcyjniejsza jest nisza innowacyjna, zapewniająca duże korzyści oraz współpracę. Badaniom poddano 576 pracowników zaliczanych do kadry kierowniczej ze 112 przedsiębiorstw. W pracy wykorzystano test χ2, a na podstawie uzyskanych wyników określono tryb postępowania przy wyborze niszy rynkowej.
EN The aim of the paper is to present the idea of choosing market niche by key construction companies within the framework of sustainable development. The market niches were divided into four categories. The most attractive one for construction companies is the innovation niche. 576 managers of 112 construction companies were questioned. The test χ2 was used, and based upon received results the way of market niche choosing was presented.
17 - 26