W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

C-V2X Centralized Resource Allocation with Spectrum Re-Partitioning in Highway Scenario

Autorzy

[ 1 ] Instytut Radiokomunikacji, Wydział Informatyki i Telekomunikacji, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.3] Informatyka techniczna i telekomunikacja

Wariant tytułu

PL Scentralizowany rozdział zasobów w transmisji C-V2X z podziałem widma w scenariuszu transmisji na autostradzie

Rok publikacji

2022

Opublikowano w

Electronics

Rocznik: 2022 | Tom: vol. 11 | Numer: iss. 2

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • C-V2X
  • connected vehicles
  • full frequency reuse distance
  • partial frequency reuse distance
  • resource allocation
  • vehicular communication
Streszczenie

EN Cellular Vehicle-to-Everything communication is an important scenario of 5G technologies. Modes 3 and 4 of the wireless systems introduced in Release 14 of 3GPP standards are intended to support vehicular communication with and without cellular infrastructure. In the case of Mode 3, dynamic resource selection and semi-persistent resource scheduling algorithms result in a signalling cost problem between vehicles and infrastructure, therefore, we propose a means to decrease it. This paper employs Re-selection Counter in centralized resource allocation as a decremental counter of new resource requests. Furthermore, two new spectrum re-partitioning and frequency reuse techniques in Roadside Units (RSUs) are considered to avoid resource collisions and diminish high interference impact via increasing the frequency reuse distance. The two techniques, full and partial frequency reuse, partition the bandwidth into two sub-bands. Two adjacent RSUs apply these sub-bands with the Full Frequency Reuse (FFR) technique. In the Partial Frequency Reuse (PFR) technique, the sub-bands are further re-partitioned among vehicles located in the central and edge parts of the RSU coverage. The sub-bands assignment in the nearest RSUs using the same sub-bands is inverted concerning the current RSU to increase the frequency reuse distance. The PFR technique shows promising results compared with the FFR technique. Both techniques are compared with the single band system for different vehicle densities.

Strony (od-do)

279-1 - 279-20

DOI

10.3390/electronics11020279

URL

https://www.mdpi.com/2079-9292/11/2/279/pdf

Uwagi

article number: 279

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

0 miesięcy po opublikowaniu

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

100

Impact Factor

2,9

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.