Działania CSR w obliczu pandemii COVID-19
[ 1 ] Instytut Logistyki, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ SzD ] doktorant ze Szkoły Doktorskiej
2021
rozdział w monografii naukowej / referat
polski
- społeczna odpowiedzialność biznesu
- CSR
- kryzys
- pandemia COVID-19
PL Globalizacja, rozwój koncepcji zrównoważonego rozwoju, wzrastająca presja różnych środowisk, wzrost świadomości społecznej oraz rosnące oczekiwania konsumentów mają istotny wpływ na funkcjonowanie współczesnych podmiotów gospodarczych. Odpowiedzią na nowe trendy i zmieniające się otoczenie biznesowe stała się koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu (w skrócie CSR). Od początku XXI w. CSR zintensyfikował się do jednej z najważniejszych strategii zarządzania – zarówno wśród teoretyków, jak i praktyków biznesu. Jednakże niespodziewana pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 wymusiła zmianę dotychczasowego podejścia do społecznej odpowiedzialności biznesu. W artykule podjęto próbę weryfikacji, czy sytuacja spowodowana pandemią COVID-19 skłoniła organizacje biznesowe do podjęcia nowych działań CSR. Pierwszą część opracowania stanowi prezentacja istoty społecznej odpowiedzialności biznesu oraz kluczowych obszarów zaangażowania przedsiębiorstw. Następnie autorka dokonała analizy kierunków ewolucji koncepcji CSR w obliczu pandemii nowego koronawirusa. W ostatniej części rozdziału zaprezentowano praktyki, jakie w czasie pandemii COVID-19 wdrożyła firma IKEA Retail Polska.
113 - 128
5