W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Behavioural Insights in Corporate Sustainability Research: A Review and Future Agenda

Autorzy

[ 1 ] Instytut Zarządzania i Systemów Informacyjnych, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2023

Opublikowano w

Sustainability

Rocznik: 2023 | Tom: vol. 15 | Numer: iss. 19

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • corporate sustainability
  • corporate social responsibility
  • behavioural public policy
  • behavioural insights
Streszczenie

EN As a plethora of sustainability challenges are rooted in human behaviour, the aim of this paper is to develop a conceptual framework that brings behavioural insights to the forefront in corporate sustainability research. The ABCD (attention, belief formation, choice, determination) approach, which is meant to assist policy-makers in analysing and diagnosing behavioural problems at an individual level, has been adopted into the corporate context. Taking the ABCD approach, this article discusses the main tenets of the prominent organisational theories, such as upper echelons theory, managerial cognition, stakeholder theory, the attention-based view of the firm, transaction cost theory, institutional theory, social network theory, legitimacy theory and signalling theory, and their application into corporate sustainability (CS) research. The paper offers a series of propositions, alternative to theories of structural determinism or theories of rational strategic choice, for specifying the conditions under which firms are likely to engage in sustainable business conduct. They refer among others to: (a) individual factors-characteristics and mental frames of managers in companies, (b) organisational factors-the composition and size of a board, governance mechanisms in a company, such as role models for sustainability issue selling, or the inclusion in decision making of various stakeholders, as well as (c) external factors-social norms or board connections.

Strony (od-do)

14266-1 - 14266-15

DOI

10.3390/su151914266

URL

https://www.mdpi.com/2071-1050/15/19/14266

Uwagi

Article number: 14266

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Data udostępnienia

27.09.2023

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

100

Impact Factor

3,9 [Lista 2022]

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.