W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Leveraging Systems Thinking, Engagement, and Digital Competencies to Enhance First-Year Architecture Students’ Achievement in Design-Based Learning

Autorzy

[ 1 ] Instytut Architektury, Urbanistyki i Ochrony Dziedzictwa, Wydział Architektury, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.1] Architektura i urbanistyka

Rok publikacji

2023

Opublikowano w

Sustainability

Rocznik: 2023 | Tom: vol. 15 | Numer: iss. 20

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • sustainable architecture education
  • learning dynamics
  • systems thinking
  • engagement
  • ICT self-concept
  • mediation analysis
Streszczenie

EN In recent years, teaching and learning practices have transformed greatly due to emerging technologies. Despite various pedagogical and technological innovations, the learning effectiveness of the new learning environments is still being debated. Systems thinking concepts and methods are needed regarding how to accommodate digital technology to optimize the efficacy of students’ learning, especially when student cohort specificities are addressed. For the purpose of this study, we used an empirical research design supported by a bibliometric analysis. Multiple regression using dummy coding of the predictor variables was conducted to compare the prediction models across different groups of first-year students, while a sequential mediation model was used to examine the students’ perceptions of systems thinking, engagement in the design course, and information communication technology (ICT) self-concept in relation to academic achievements. The results indicate that systems thinking centered around the understanding of feedback behaviors and causal sequences in the system has a direct effect on the design outcome and ICT self-concept related to problem solving and cognitive engagement, while, indirectly, systems thinking also mediates achievement in design courses. The ICT self-concept related to problem solving and cognitive engagement mediates the relationship between systems thinking and design course achievement. This study highlights the importance of leveraging learning system dynamics factors in diverse student cohort design courses and provides implications for developing a high-performance digital education sustainable ecosystem.

Strony (od-do)

15115-1 - 15115-33

DOI

10.3390/su152015115

URL

https://www.mdpi.com/2071-1050/15/20/15115

Uwagi

article number: 15115

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

100

Impact Factor

3,3

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.