W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Zdalne nauczanie architektury – schorzenia – leczenie – fizjoterapia

Autorzy

[ 1 ] Instytut Architektury, Urbanistyki i Ochrony Dziedzictwa, Wydział Architektury, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.1] Architektura i urbanistyka

Wariant tytułu

EN Remote Learning Architecture – Diseases Treatment – Physiotherapy

Rok publikacji

2023

Opublikowano w

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Architektura, Urbanistyka, Architektura Wnętrz

Rocznik: 2023 | Numer: nr 17

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • architektura
  • edukacja
  • przestrzeń 3D i przestrzeń 2D
  • schorzenia bólowe kręgosłupa
  • cieśń nadgarstka
  • TOS
  • fizjoterapia
EN
  • architecture
  • education
  • 3D space and 2D space
  • spine pain disorders
  • carpal tunnel syndrome
  • thoracic outlet syndrome
  • physiotherapy
Streszczenie

PL Nauczanie architektury jest procesem, w którym istotny element stanowi doświadczanie trzech wymiarów. Okres zdalnego nauczania podczas pandemii spowodował, że doświadczenie trójwymiaru (3D) zastąpione zostało przekazem płaskim (2D). Zarówno uczący, jak i studenci, dokonując przekazu informacji 3D za pomocą narzędzi 2D (ekran komputera), w krótkim czasie zaobserwowali niekorzystne zmiany w funkcjonowaniu swojego organizmu. Odnotowano narastające dolegliwości bólowe kręgosłupa, cierpnięcia dłoni oraz osłabienie pracy narządu wzroku. Podjęte działania rehabilitacyjne dotyczyły poprawy funkcjonowania organizmu w tych obszarach, rejony pracy z ciałem zostały wytypowane na bazie przeprowadzonego kwestionariusza ankiety, zarówno u wykładowców (50), jak i studentów (50), a pilotażowe działania fizjoterapeutyczne na wybranych jednostkach, które wyraziły dobrowolność udziału w projekcie, zostały zastosowane po uprzednim przeprowadzeniu procesu diagnostycznego.

EN Teaching architecture is a process in which experiencing the three dimensions is an important element. The period of remote learning during the pandemic caused the experience of three-dimensional (3D) to be replaced by two-dimensional space (2D). Both teachers and students, transmitting 3D information using 2D tools (computer screen), quickly noticed negative changes in the functioning of their bodies. Increasing pain in the spine, hands numbing and weakening of the work of the organ of vision were noted. Rehabilitation activities were undertaken to improve the functioning of the body in these areas. Fields of work with the body were selected on the basis of a questionnaire conducted, both by lecturers (50) and students (50) and pilot physiotherapeutic activities took place on selected subjects that expressed voluntary participation in the project after prior study. Słowa kluczowe: architektura, edukacja, przestrzeń 3D i przestrzeń 2D, schorzenia bólowe kręgosłupa, cieśń nadgarstka, TOS, fizjoterapia.

Strony (od-do)

79 - 95

DOI

10.21008/j.2658-2619.2023.17.5

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

70

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.