W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

Cyclic single track railway scheduling problem by simulation

Autorzy

[ 1 ] Instytut Informatyki, Wydział Informatyki i Telekomunikacji, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.3] Informatyka techniczna i telekomunikacja

Wariant tytułu

PL Model symulacyjny problemu cyklicznego szeregowania pociągów na linii jednotorowej

Rok publikacji

2024

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej

Język publikacji

angielski

Streszczenie

EN Considered problem involves a single-track railway line that connects multiple stations. Trains can travel in both directions along the track, but since there’s only one track, they must wait for avoiding collisions and deadlocks. The objective of the scheduling problem is to determine the cyclic schedule with trains maximization for the given set of the railway parameters like stations capacity and traveling time between them. Simulation-based optimization methods use to simulate train movements for the particular line and stations capacities. Optimization algorithms are then used to find the effective schedule based on the simulation results. In this paper, the case of models of STRSP are considered and analyzing them from both the station capacity point of view and the maximal number of trains that can be scheduled for the given single-track railway lines. Finally, one can construct a simulation model that automatically generates timetables for trains, including cyclic train scheduling cases in the minimum cycle time horizon.

Strony (od-do)

185 - 192

Książka

Automatyzacja procesów dyskretnych : teoria i zastosowania

Punktacja Ministerstwa / rozdział

20

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.