W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

Motion control with minimization of a boundary off-track for non-Standard N-Trailers along forward-followed paths

Autorzy

[ 1 ] Katedra Sterowania i Inżynierii Systemów, Wydział Informatyki, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Rok publikacji

2016

Typ rozdziału

referat

Język publikacji

angielski

Streszczenie

EN When a multi-body tractor-trailers (N-trailer) vehicle has to follow a varying-curvature reference path, the unavoidable effect of a non-zero off-track occurs for most of the vehicle segments. The boundary off-track determines a minimal width of an envelope around the path which must be kept obstacle-free to ensure safe motion of a vehicle. The cascade-like control strategy presented by the author in his previous works is generalized here to enable minimization of the envelope width by introducing and utilizing the so-called virtual guidance point of a vehicle being a linear weighted combination of postures of all the vehicle segments. Application of the proposed control strategy with appropriately chosen weights allows reducing the boundary off-track for the N-trailers equipped with off-axle hitches. Exemplary simulation results show efficacy and utility of the method for a vehicle with three trailers and mixed signs of hitching offsets.

Strony (od-do)

1564 - 1569

DOI

10.1109/CoASE.2015.7294324

URL

https://ieeexplore.ieee.org/document/7294324

Książka

2015 International Conference on Automation Science and Engineering (CASE)

Zaprezentowany na

11th IEEE International Conference on Automation Science and Engineering, CASE 2015, 24-28.08.2015, Gothenburg, Sweden

Publikacja indeksowana w

WoS (15)

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.